خبرگزاری کار ایران

ایجاد مرکز داوری برای حل مشکلات حقوقی تجار در آستراخان روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۴۸

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در دیدار با هیات رییسه جدید شورای تحاری ایرانیان مقیم آستراخان پیشنهاد داد تا مرکز داوری در آستراخان تشکیل شود و در این باره گفت: با ایجاد «مرکز داوری» در آستراخان می‌شود مشکلات حقوقی احتمالی بین تجار ایرانی با طرف ایرانی و یا طرف روسی را ابتدا در این مرکز مورد بررسی قرار داد و با توافق طرفین حل و فصل کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر به روسیه وشهر آستراخان با هیئت رییسه جدید شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان دیدار کرد.

در این دیدار که در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه صورت گرفت هادی تیزهوش تابان در ابتدا ضمن تبریک و اظهار خرسندی از انتخاب هیات رئیسه جدید شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان روسیه گفت: تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان سرانجام توانستند موانع تفرقه افکنانه را کنار بگذارند و به توافق برسند و قطعا وحدت رویه اصول هر کار جمعی و گروهی است.

تیزهوش تابان با تاکید بر روند تعامل و گفتگو برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات، حضور هیات رئیسه جدید را اتفاقی مبارک برای شکل گیری دور جدیدی از توسعه اهداف تجاری و تجاری و اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: انتخاب صمد جمهری به عنوان رئیس جدید شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان می‌تواند در روند اهداف و برنامه های شورا نقش موثری را به همراه داشته باشد که در همین جا برای ایشان در پیشبرد اهداف این شورای تجاری آرزوی موفقیت دارم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اعلام آمادگی کرد: اتاق مشترک هر نوع کمکی را که بتواند برای تقویت این شورای تجاری موثر باشد، دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن پیشنهاد از ایجاد مرکز داوری در آستراخان عنوان کرد: با ایجاد «مرکز داوری» در آستراخان می‌شود، مشکلات احتمالی بین تجار ایرانی با طرف ایرانی و یا طرف روسی را ابتدا در این مرکز مورد بررسی قرار داد و با توافق طرفین حل و فصل شود.

تیزهوش تابان همچنین با ارائه پیشنهادی دیگر مبنی بر اینکه شورا برای پیشبرد اهداف خود در روسیه «نقشه راه» تنظیم نماید، به آینده روشن آن در روند شکل گیری رونق تجارت فعالان اقتصادی تاکید داشت.

در ادامه این دیدار صمد جمهری رییس جدید شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان نیز گزارشی از روند انتخابات ارائه داد.

وی از هادی تیزهوش تابان بخاطر اختصاص دفتر کار به شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان روسیه تشکر کرد وافزود: از تیزهوش تابان درخواست داریم در هر سفر به آستراخان با تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان روسیه نشست مشترک داشته باشند. در پایان هر یک از اعضای جدید این شورا نظرات خود را در خصوص ادامه کار شورای تجاری ارایه کردند.

شهر آستراخان از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی مسکو و در فاصله حدود ۱۴۰۰ کیلومتری آن، در دلتای رود ولگا (جایی که این رود به دریای خزر می‌ریزد) قرار دارد. این شهر با توجه به اینکه قطب اصلی خطوط راه آهن و شهر بندری و تجاری روسیه محسوب می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ایران بخش بزرگی از صادرات و واردات به روسیه از راه بندر انزلی و امیرآباد در استان‌های شمالی  (گیلان و مازندران)  و از طریق آستراخان انجام می‌شود.

علاوه بر نمایندگی جمهوری اسلامی در شهر آستاراخان، شعبه‌ای از بانک ملی ایران (میربیزنس بانک)، بندر آستراخان، سرای تجاری ایرانیان (متعلق و تحت مدیریت اتاق بازرگانی گیلان) مجموعه نهادها و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه محسوب می‌شوند.

سرای تجاری ایرانیان در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار با سرمایه اتاق بازرگانی ایران  و گیلان به بهره برداری رسید که مهترین اهداف تعریف شده حمایت و تقویت همکاری‌های تجاری است. بندر سالیانکا نیز با در اختیار قرار گرفتن سهام ۵۳ درصدی این بندر مدیریت آن عملا در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

کالاهای صادراتی آستراخان به ایران شامل غلات چوب، دانه‌های روغنی، روغن خوراکی، سبزیجات، کاغذ، گوشت قرمز و تجهیزات و قطعات و از ایران هم میوه و خشکبار، سبزیجات، سیمان محصولات غذایی فرآوری شده، پارچه و سرامیک از محصولاتی است صادر می‌شود.

بر اساس اطلاعات سازمان فدرال آمار در استان آستراخان در این استان ۱۷۴ شرکت تاسیس شده توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران اداره می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز