خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

مسئولان اگر غیرت مدیریتی داشته باشند می توانند مشکلات کارگران را حل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۵۷

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: مسئولان ما باید غیرت مدیریتی داشته باشند تا بتوانند مشکلات کارگران را درک وبرای رفع آن تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در هفته‌  کارگر باید نقش کارگران در تولید و اقتصاد کشور را تبیین کنیم.

چنگیز اصلانی درباره حقوق و دستمزد سال 1402 گفت: با توجه به گزارش مرکز آمار ایران در بهمن ۱۴۰۱ سبد معیشت حداقل هزینه زندگی برای خانوار کارگری با جمعیت متوسط ۳/۳ نفر در دهک چهارم که کارگران هستند طبق محاسبات واقعی بالای ۱۵ میلیون و هفتصد هزار تومان است.

اصلانی اظهار داشت: ما رقم ۲۷درصد افزایش حقوق را به هیچ وجه منصفانه نمی‌بینیم چراکه فاصله‌  دستمزد با تورم و سبد معیشت بسیار زیاد است، به همین دلیل پیگیرِ لغو این مصوبه هستیم.

اصلانی گفت: کنترل تورم باید در عمل صورت بگیرد؛ هرچند شعار سال، کنترل و مهار تورم است

وی در ادامه به مشکلِ مسکن  کارگران و گرانی اجاره خانه اشاره کرد و گفت: در سال جدید کرایه خانه‌ها نجومی بالا رفته؛ تورم مسکن از سرسام‌آور هم فراتر رفته؛ در این شرایط، کارگران و بازنشستگان نه می‌توانند خانه بخرند و نه حتی یک آپارتمان کوچک اجاره کنند.

اصلانی بیان کرد: ما توقع داریم تورم را به شهریور ۱۴۰۰ یا حتی فروردین ۱۴۰۱ برگردانند، آن وقت افزایش حقوق برای خودشان بماند، اصلاً افزایش حقوق نمی‌خواهیم. کنترل تورم یعنی قیمت‌ها به فروردین سال قبل بازگردد؛ اگر این کار را کردند، می‌گوییم بله به وعده‌ها عمل شد و توانستند قیمت‌ها را مهار کنند. غیر از این باشد، همه چیز فقط شعار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهار داشت: تا کارگران از حق تشکل‌یابی مستقل و اعتراض صنفی برخوردار نباشند و تا ساختار ناکارآمد و نابرابر شورایعالی کار اصلاح نشود، سرکوب مزدی طبقه کارگر و بی‌حقوقی آن تداوم خواهد داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نیروی کار در استان همدان فعالیت دارند، گفت: معیشت و مسکن دو دغدغه بزرگ نیروی کار همدان است.

وی اظهار کرد: ۷۳۴ هزار بیمه شده و ۶۵ هزار بازنشسته در استان همدان وجود دارد که ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بزرگترین مشکل توسعه صنعت و تشکیل خانواده و جوانی جمعیت در ایران نبود امنیت شغلی برای جوانان است به‌طوری که ۱۸ میلیون نیروی قراردادی در کشور مشغول به کار هستند که مجبورند تن به قراردادهای سفید و موقت بدهند.

اصلانی تاکید کرد: قرارداد های موقت و قراردادهای سفید امضا که از سوی کارفرمایان به کارگران تحمیل می شود و همچنین معیشت و مسکن بزرگترین مشکل جامعه کارگری است.

دبیر خانه کارگر استان همدان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: خانه کارگر همدان در سال گذشته ۴ هزار و ۷۲۳ عضوگیری کرده که این میزان در مجموع ۴۴ هزار فعال است همچنین در سال گذشته یک‌هزار و ۹۷۶ عضو توسط خانه کارگر همدان آموزش دیده‌اند که یک‌هزار و ۲۰۷ نفر مدرک گرفتند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز