خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

حدود ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه در لرستان در دست ساخت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۵۱

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:حدود ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه در لرستان در دست ساخت و قرار داد ۱۱۰کیلومتر نیز منعقد شده است.

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی در مراسم عملیات اجرایی جاده الیگودرز – گلپایگان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح ، اظهار داشت : با بهره برداری از این جاده، سفر میان استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، کوتاه تر می شود و روستاهای مسیر نیز از بن بست خارج می شوند.

وی احداث این جاده را زیرساخت مهمی در رونق گردشگری روستاهای منطقه دانست و اظهار داشت: قطعه اول این مسیر در حدفاصل روستاهای گندمینه و هنده الیگودرز موجب خروج روستاهای پرجمعیت بین مسیر شهرستان های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان از بن بست می شود و بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز- خمین- گلپایگان نیز به این محور منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به کاهش ۲۶ کیلومتر از مسافت سفر از الیگودرز تا گلپایگان اظهار داشت: این محور ظرفیت عبور روزانه ۲ هزار خودرو را دارد همچنین با توجه به دسترسی ایمن و کوتاه تر، نقش پدافند غیرعامل را برای شهرستان های گلپایگان و الیگودرز دارد.

خادمی گفت: ۲۵۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۴۳ هزار متر مکعب خاکریزی، ۳۳ هزار متر مکعب اساس، ۱۴۵ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳.۸ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۳۶ هزار تن آسفالت و ۱.۷ هزار تن قیر احجام اجرایی این پروژه هستند.

وی تعداد پل های کوچک مسیر را ۲۵ دستگاه به طول ۴۴۰ متر اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی ۸.۳ کیلومتر امروز آغاز شد که اعتبار مورد نیاز احداث آن بیش از۱۴۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی همچنین افزود: طرح راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک جزو پنج طرح ملی است که با اخذ دستور مقام معظم رهبری برای تسریع در اجرا، طی سفر دوم رییس جمهور وارد مرحله جدیدی می‌شود و خط ریلی ازنا- الیگودرز- اصفهان و طرح ریلی دورود، برو جرد- ملایر هم در دست ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز