خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت اولین پروژه آزادراهی در چهار سال / سرعت تردد در کنارگذر جنوبی تهران ۱۳۰ کیلومتر طراحی شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۴۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر جنوبی تهران اولین پروژه آزادراهی است که در طول چهار سال به احداث می‌رسد گفت:‌در این آزادراه سرعت تردد خودرو ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده که اولین آزادراه با این سرعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا خیراله‌خادمی در حین بازدید از قطعه ۳ آزاد راه کنارگذر تهران با بیان اینکه زمان تعیین شده برای تکمیل چهار قطعه آزاد راه کنار گذر جنوب تهران سال ۹۸ عنوان شده است گفت: با احداث این آزاد راه به طول ۱۵۸ کیلومتر در زمان تعیین شده چهار سال، برای اولین بار رکود ساخت یک پروژه آزادراهی در مدت مقرر شکسته می‌شود.

وی افزود: با ساخت این آزاد راه به طول ۱۵۸ کیلومتر در مدت چهار سال برای اولین بار است که چنین پروژه‌ای در این مدت زمان ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در مدت زمان چهار سال بدون تمدید این زمان، موجب کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های جانبی پروژه خواهد شد چرا که با طولانی شدن زمان ساخت پروژه‌ها هزینه‌های جانبی ساخت پروژه هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این پروژه در کریدور شرقی – غربی قرار دارد اظهار داشت: این پروژه در کریدور مشهد –تهران است و در نهایت امتداد این کریدور به تبریز منتهی می‌شود.

خادمی بیان کرد: برای افرادی که مقصدشان تهران نیست اما باید از تهران عبور کنند ترافیک منتهی به تهران یک گلوگاه محسوب می‌شود اما با ساخت کنارگذر جنوبی تهران این گلوگاه ترافیکی در پایتخت رفع می‌شود و به سایر محورها منتقل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر تهران از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می‌کند، ادامه داد: مهمترین مزیت ساخت این پروژه، کنترل ترافیک و خارج سازی صف ترافیکی از تهران است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این پروژه باید تمام قطعات آن کامل شود گفت: در حال حاضر قطعه چهارم در حال تکمیل است و در صورت تکمیل قطعه سوم هم می‌توان بخشی از ترافیک تهران را به این آزادراه منتقل کرد چرا که برای کسانی که می‌خواهند به مشهد سفر کنند نیازی به عبور از تهران وجود ندارد و می‌توانند از آزادراه تهران – ساوه وارد این محور شوند.

خادمی با بیان اینکه این پروژه تمام محورها اعم از بزرگراه و آزادراه را به هم اتصال می‌دهد گفت: در آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نقطه تلاقی چندین محور وجود دارد که رانندگان می‌توانند ورود به هر یک از این محورها را انتخاب کنند.

خادمی با اشاره به جزئیات قطعات آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: قطعه یک از آبیک شروع و تا نزدیک اتوبان ساوه ادامه دارد این قطعه ۴۰ کیلومتر است و در حال ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی ادامه داد: قطعه ۲ از ماهشهر شروع و به اتوبان ساوه می‌رسد و این قطعه هم در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره آخرین وضعیت دو قطعه ۳ و ۴ گفت: قطعه ۳ از اتوبان ساوه شروع و به اتوبان قم می‌رسد این قطعه ۳۰ کیلومتر است و ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین قطعه ۴ از بین اتوبان تهران – قم شروع و به اتوبان قم – گرمسار می‌رسد این قطعه به طول بیش از ۴۰ کیلومتر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی د ارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کنارگذر جنوبی تهران اولین پروژه آزادراهی است که سرعت در این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر تعریف شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز