خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداثراه آهن تهران - قم - اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۱۶

بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر توسعه خطوط ریلی به میزان ۲۵ هزار کیلومتر، تکمیل و احداثخطوط ریلی در راس برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان با حضور رئیس جمهور گفت: برای احداثاین خط ریلی در سال ۱۳۸۹ تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های چینی به مبلغ ۵/۲ میلیارد یورو منعقد و سهم پیمانکار ایرانی در آن تنها به ۱۰ درصد محدود شد، اما در دولت یازدهم با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و مذاکرات مستمر مبلغ قرارداد به حدود ۲/۵ میلیارد یورو کاهش و سهم پیمانکاران ایرانی به ۶۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دقایقی پیش با حضور ریاست محترم جمهور عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش شبکه ریلی در کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و استراتژی ریاست محترم جمهور در خصوص توسعه زیرساخت های حمل و نقل با اولویت توسعه راه آهن در کشور و بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر توسعه خطوط ریلی به میزان ۲۵ هزار کیلومتر، تکمیل و احداثخطوط ریلی در راس برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.

علی نورزاد افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز استان، ۱۰ بندر و ایستگاه های مرزی کشور با کشورهای همسایه به صورت مستقیم به شبکه ریلی متصل بوده که با بهره برداری بیش از ۴ هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث، تمامی مراکز استان ها و بنادر و مرزهای اصلی کشور تحت پوشش مستقیم شبکه ریلی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: راه آهن سریع السیر به راه‌آهنی گفته می شود که سرعت قطارها در آن با لحاظ تمهیدات خاص از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود و اکثر کشورهای توسعه یافته در صنعت حمل و نقل بیشترین سرمایه گذاری را بر توسعه راه آهن های خود قرار داده اند و قطارهای سریع‌السیر می توانند همانند دیگر زیرساخت های حمل و نقل با برنامه ریزی مناسب توسعه اقتصادی را تسریع نمایند.

نورزاد طول این خط ریلی را ۴۱۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداثاین خط ریلی امکان ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان را به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز