خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

داشتن کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های بوشهر الزامی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۹۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۱۵ اردیبهشت حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان فقط با وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اینکه حمل اضافه بار تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند، افزود: با توجه به الزام قانون بودجه سال‌جاری و توافقات صورت‌گرفته میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت برای ساماندهی حمل مواد معدنی، گرفتن کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است.

وی افزود: بر این اساس از تاریخ ۱۵ اردیبهشت هرگونه حمل و جابجایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهر‌ها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و مسئولیت جرائم احتمالی یا توقیف محموله فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، عنوان کرد: رانندگانی که تا کنون موفق به دریافت کارت هوشمند نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین صدمات وارده به رویه راه‌ها و پل‌ها بر اثر ناوگان حمل مواد معدنی است که اضافه بار بیشتر از حد استاندارد حمل می‌کنند، یادآور شد: در سال گذشته ۳۹۶ فقره تخلف اضافه بار از سوی گشت‌های پلیس راه و کنترل و نظارت جاده‌ای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون شده که رشد ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز