خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

انتصابات رانتی شهرداری کرج در افکار عمومی عیان است / در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج چه می‌گذرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۵۳

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج، گفت: ناکارآمد گزینی و مصادیق رانتی برخی از اعضای شورا و یا توصیه افراد ستاره دار خارج از شورا چیزی نیست که در قضاوت افکار عمومی عیان نباشد و اگر بسیاری از حقایق در انتصابات یا سوابق برخی از مدعیان، روشن شود شاید بساط استوری‌‌های کاربلدی، کارگزاری بستگان، رفقا و از همه بدتر اهتمام در حذف نیروهای کارآمد‌ برچیده شود.

به کزارش ایلنا از البرز، جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصدو سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار تاکید کرد: مدیریت های شهرداری کلان شهر کرج میراث خانوادگی ما نیست که مبنا و مصادیق انتخاب به قدری نازل شود که مدیر عامل بزرگراه شمالی خود را مجاب به ارائه گزارش بودجه به شورا نداند، مدیر منطقه برای پاراف مکاتبات روز مره و عادی از صد نفر مشورت بگیرد، نیرویی که برای امور دفترتان از شورا مجوز ماموریت یک ساله اخذ کرده ولو موقت، سرپرست جانشین معاونت اثر گذار یا دیگری مدیرکل روابط عمومی شهرداری کلان شهر کرج شود.

وی بیان کرد: فارغ از صلاحیت ها، جابجایی مدیر کل روابط عمومی در ابتدای انتصاب با آن همه تباصر جامانده از بودجه ۱۴۰۱ در این حوزه  چه ضرورتی دارد؟ مگر در میان ۱۳ هزار پرسنل شهرداری با آن همه پتانسیل کاربلد و پاکدست قحط الرجال است که ضربدری می‌گمارید یا مدیر شایسته‌ای را حذف می‌کنید؟

انتصابات رانتی در افکار عمومی عیان است

چپردار خاطر نشان کرد: آقای شهردار اصرار بهره‌مندی  مکرر از نیروهای سازمان تحت مدیریت سال‌های دورتان که هنوز مشمول پرونده‌های باز قضایی است با ادعای شایسته گزینی، مغایرت فاحش دارد با آنکه به صراحت قائل به آن هستم که دخالت عضو  شورا در انتصاب از هر وجه یا میزان مردود و مسئولیت انتصابات با شهردار است ولیکن ناکارآمد گزینی و مصادیق رانتی برخی از اعضای شورا و یا توصیه افراد ستاره دار خارج از شورا چیزی نیست که در قضاوت افکار عمومی عیان نباشد و اگر بسیاری از حقایق در انتصابات یا سوابق برخی از مدعیان، روشن گردد شاید بساط استوری های کاربلدی، کارگزاری بستگان، رفقا و از همه بدتر اهتمام در حذف نیروهای کارآمد‌ برچیده شود. 

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویه غلط از آستانه صبوری، حیا و مصلحت اندیشی که بگذرد، سبک و سیاق گفتمان ما نیز شاید مستند و متغیر شود.

چپردار خطاب به شهردار یادآور شد: جدای از سکوت مصلحتی ما، باج دهی محتمل و سرمشق غلط اندر غلط تعاملات بی اثر در ماندگاری بی ثمر جدای از آنکه موجبات منفعت طلبی موقت برای برخی از فرصت طلبان را مهیا و کارآمدی را تقلیل می نماید ولیکن تجربه شورا و تعقل، مبین آنست که سبب ماندگاری یا حتی موفقیت شهردار منتخب که می بایست تا پایان راه واجد حمایت اتفاق یا حداقل اکثریت آرا بماند یا مهمتر از آن آثار ماندگار بر جای بگذارد، نمی گردد. فقط زمان باقی مانده از فرصت خدمت گذاری ماست که کم اثر و زود دیر می شود.

در ارزیابی عملکرد مدیریت ها در حدود تکالیف و مقررات ورود می‌کنیم 

وی در بخش پیگری از سخنانش تصریح کرد: از آنجا که تاکنون فرایند تحقیق و تفحص در این شورا منتج به اثر نشده، لذا در ارزیابی عملکرد و اصلاح مدیریت‌ها لازم است در حدود تکالیف و برابر مقررات ورود کرده و اگر اشکالات جاری حاصل ناکارآمدی مدیریت‌های منتخب، مستقر یا حتی سابق باشد در بررسی دقیق، منصفانه و به دور از مصلحت اندیشی مورد تذکر واقع گردد و اگر این مهم بلا اقدام بماند به گزارش مصادیق و پیگیری برابر اختیارات نظارتی شورا مبادرت کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اشاره کرد و خطاب به شهردار کرج، گفت: در بضاعت اندکم، توفیق ۳ دهه فعالیت در عرصه تحقیقات آکادمیک داشته ام در عملکرد چند ماهه شما رویکرد یا اقدامی در حوزه تقویت یا برنامه برای این دانشگاه ندیده ام در صورتی که واقف به آن هستم که پتانسیل های فوق العاده این مجموعه می بایست تاثیر بیشتری در ارتقا مدیریت شهری داشته باشد. اهمیت برند ملی و آثار این دانشگاه در مدیریت شهری و معرفی شهرداری کلان شهر کرج در کشور کمتر از سایر سازمان ها یا پروژه هایی که ما و شما مستمر یا مکرر به آن پرداخته یا استوری کردهایم نیست.

در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج چه می‌گذرد؟

چپردار خطاب به میروکیلی رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج گفت: فعالیت شتر مرغی، مغایرت پتانسیل های بالقوه تا بالفعل، نقص در اساسنامه و عدم تبیین یا گزارش اقدامات و موفقیت های جاری مانع بهره وری و تبیین مورد انتظار شده است.شاید بهانه پاسخ به سوالات ذیل و گزارش مکتوب و مستند از عملکرد سنوات گذشته موجبات بهینه سازی آن را برای مدیریت و دلسوزان این دانشگاه مهیا و حرف های ناگفته یا اقدامات ناکرده عیان شود.

لزوم ارائه گزارش مالی دانشگاه به شورا

وی خطاب به شهردار اذعان کرد: برنامه شما در مدیریت بهینه، اصلاح اساس نامه، ساختار و ارتقا بهره وری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری چیست؟ دستاوردهای تاسیس این دانشگاه، ارتباطات استانی، ملی و جایگاه آن در وزارت علوم و نهایتا دلایل کم یا حتی بلا اثری تخصص های آکادمیک و کاربردی در شایسته گزینی، نخبه پروری و کارآمدی مدیریت شهری و متاسفانه میدان داری مستمر، جاری و بلا رقیب رانت در اغلب انتصابات بدون رعایت حداقل تخصص های مرتبط مدیران  چیست؟

چپردار خاطر نشان کرد: وجود پتانسیل های جاری، برند علمی و جایگاه ملی این دانشگاه و محدودیت منابع مالی شهرداری، ضرورت تعیین ردیف‌های مغایر، صرف بودجه های میلیاردی و اقدامات موازی در آموزش کارکنان و مدیران شهرداری آن هم از طریق سایر موسسات آموزشی کم بازده و بلا قیاس با صلاحیت های دانشگاه علمی کاربردی یا منافع محتمل حاصل از آن در چیست؟

وی بیان کرد: گزارش مستند و دقیق  از میزان هزینه های پرداختی و درآمد های وصولی محتمل در طول سنوات گذشته دانشگاه علمی کاربردی از محل شهرداری، شهریه و وزارت علوم به شورا ارائه و پاسخ داده شود، آیا دانشگاه علمی کاربردی برای شهرداری درآمد ریالی هم داشته یا دارد؟ باید مستند بررسی و گزارش شود آیا جابجایی، دست درازی یا دخل و تصرف غیر قانونی در بودجه های این دانشگاه که جدای از بودجه های شهرداری  سهم وزارت علوم و امانت شهریه های پرداختی دانشجویان نیز بوده در مدیریت فعلی یا ادوار این دانشگاه واقع گردیده است یا خیر؟

چالش محل استقرار دانشگاه در کرج

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: آیا انتخاب محل استقرار دانشگاه علمی کاربردی، توسعه ساخت و ساز و دسترسی دانشگاه از خیابان های فرعی در محلات مسکونی منطبق با مصالح، سیاست و تدبیر بوده است و نهایتا برنامه تکمیلی یا اصلاحی برای رفع این اشکالات یا استمرار اقدامات چیست؟

چپردار تاکید کرد: اقدامات دانشگاه علمی کاربردی و شهرداری در اصلاح اساسنامه، ترکیب هیئت امنا و ساختار این دانشگاه به موازات اقدامات جاری در سایر سازمان ها با وجود آنکه واجد اولویت بیشتر است،چرا تا کنون محقق نگردیده و یا بنا بر اطلاع متوقف مانده است؟ اگر مجالی یا اثری محقق شد به ممیزی سایر مدیریت های مرتبط با تجربه،تخصص یا کمیسیون ها مربوطه در حد تکالیف نظارتی و مقرر نیز خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز