خبرگزاری کار ایران

جانبخشی شش قزوینی با اهدای عضو به بیماران در صف پیوند/ شعب شهرستانی انجمن اهدای عضو در استان فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۸۵

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین گفت: در سال گذشته تعداد اهدای عضو در استان قزوین شش مورد بود که چهار نفر از آن‌ها مرد و دو نفر زن بودند.

سعید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: فرهنگ سازی در اهدای عضو نقش کلیدی را ایفا می‌کند و انجمن اهدای عضو استان قزوین در این راستا شکل گرفته و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد و همین موضوع به ارتقای میزان اهدای عضو در استان در چند سال گذشته کمک کرده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان قزوین عنوان کرد: برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو در سال جاری برنامه‌های مختلفی برنامه ریزی شده که تشکیل شعبه‌های شهرستانی، برگزاری جشن نفس در هفته پایانی اردیبهشت ماه، اعزام کاروان خانواده‌های محترم اهدا کننده به مشهد مقدس و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک‌های عامل استان و دستگاه‌های مرتبط در خصوص ترویج فرهنگ اهدای عضو از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: برگزاری غرفه‌های صدور کارت اهدای عضو در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد:حضور سفیران انجمن در پایگاه انتقال خون استان در جهت اهدا خون به بیماران نیازمند، نشست مشترک اعضای هیأت مدیره با فرمانده سپاه استان در خصوص ترویج فرهنگ اهدای عضو و استفاده از ظرفیت سپاه در این خصوص، ترویج فرهنگ اهدای عضو با حضور سفیران انجمن در همایش پیاده روی خانواده و چند برنامه دیگر از طریق توزیع تراکت‌های آموزشی و برگزاری نشست مشترک با اصحاب رسانه در هفته نفس از برنامه‌های سال گذشته بود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری غرفه‌های صدور کارت اهدای عضو در مصلی نماز جمعه، نمایشگاه بین المللی و سرای سعدالسلطنه، فضا سازی شهر قزوین در هفته نفس با همکاری شهرداری و سپاه استان و غرس نهال به نام اهدا کنندگان عضو در روز درختکاری با حضور خانواده‌های محترم اهدا کننده عضو از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ اهدای عضو با هماهنگی رئیس هیأت مدیره به همراه کمیته ورزشی انجمن در صعود به قله‌های کشوری و قله ریگی در رشته کوه‌های آلپ هم از مواردی بود که در راستای آگاه سازی جامعه انجام شد.

مظفری گفت: انجمن استان قزوین رتبه دوم کشوری را در خصوص ارتقای فرهنگ اهدای عضو به خود اختصاص داده است.

درحال حاضر حدود ۲۵ هزار بیمار در سطح کشور در صف اهدای عضو قرار دارند و هر ۱۰ دقیقه یک نفر به این لیست اضافه می‌شود و هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا ۸ نفر از این بیماران را از مرگ حتمی نجات داده و به زندگی بازگرداند.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت کارت اهدای عضو شماره ملی خود را به ۳۴۳۲ ارسال کرده و یا به سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز