خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

۷۲ درصد حجم سد‌های بوشهر پر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۳۸۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با بارش‌های مطلوب سال گذشته در این استان به طور متوسط ۷۲ درصد حجم سد‌های بوشهر از آب پر شده است.

به گزارش ایلنا، علی محمدی بیان کرد: هم اکنون ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان بوشهر ذخیره شده که ۷۲ درصد حجم کل این سد‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سد تنگ ارم و ارغون با ۱۰۰ درصد و سد رئیسعلی دلواری با ۷۰ درصد بیشترین و کمترین ظرفیت آبگیری را داشته‌اند، افزود: سد‌های اخند و باغان که سال گذشته به مرحله آبگیری رسیدند نیز توانسته‌اند حجم بسیار خوبی از آب را ذخیره‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: این استان ۶ سدمخزنی در مرحله بهره‌برداری دارد که پارسال آبگیری ۲ سد آغاز و به این مجموعه اضافه شد.

به گفته وی سد‌های استان بوشهر در مجموع قابلیت ذخیره‌سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارند که در سال آبی ۱۴۰۰، ۱۶۰ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۱، ۳۱۸ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی داشته‌اند.

محمدی بیان کرد: یکی از مزیت‌های سد‌های استان ذخیره‌سازی آب شرب است که در سد‌های ارغون و تنگ‌ارم به خوبی نمایان است و آب شرب مردم مناطق پیرامونی را تامین می‌کنند.

وی با اعلام سرریز شدن برخی از سد‌های استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد در سال آبی کنونی گفت: با توجه به این که در کنار آب‌شیرین‌کن‌ها، بخشی مهمی از آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در تابستان امسال با تنش کم‌آبی کمتری مواجه باشیم؛ هرچند مدیریت بهینه مصرف می‌تواند مشکل بخش‌هایی از استان که در تامین آب دچار مشکلاتی هستند را کمتر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز