خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبرداد؛

ایجاد سومین پالایشگاه شیر کشور با آخرین تکنولوژی روز در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۱۵۱

در بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران فارس از کارخانه لبنیات پگاه فارس به اهمیت و ضرورت عزم جدی مجلس و دولت در افزایش ظرفیت و توان تولید محصولات لبنی فارس تاکید شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال بایستی در دستورکار تمامی مسئولان و تولیدکنندگان باشد، مطرح کرد: اجرایی کردن راهبرد ملی مهار تورم و رشد تولید که یکی از اولویت‌های مدیدیتی کشور محسوب می‌شود باید در فضای اقتصادی حکم‌فرما بشود.

وی با اشاره به ضرورت بهبود فضای اقتصادی در سطح ملی و بین‌المللی، ادامه داد: در سالیان گذشته برای اولین بار ایده اقتصاد مقاومتی با راهکارهای مناسب و هدفمند و همچنین ساختار مدیریتی تعریف شده مطرح شد که بسیاری از کشورها در این راستا الگوبرداری کردند و به نتایج مطلوبی دست پیدا نمودند اما در کشور این موضوع در مرحله اجرا به درستی پیگیری نشد.

عسکری نسبت به پیاده‌سازی ساز‌وکارهای اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی از جمله بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در فرآیند سفرهای نظارتی کمیسیون کشاورزی مجلس به استان‌ها بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی‌صنعتی در بخش کشاورزی و دامپروری که دچار مشکل بودند به با توان مضاعفی به چرخه تولید برگشتند تا زمینه اشتغالزایی و تولید بیشتر در جامعه فراهم بشود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس تولید محصولات لبنی جدید متناسب با اقلیم و فرهنگ مناطق مختلف کشور را یک راهکار پایدار در این حوزه دانست و گفت: شناخت ذائقه و سلیقه مردم می‌تواند در تولید محصولات لبنی تأثیرگذار باشد که در این راستا امکان بهره‌گیری از توان علمی متخصصان صنایع غذایی فراهم است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس توسعه هدفمند صادرات را یکی از راهکارهای هدفمند پیشرفت و توسعه کارخانجات لبنی فارس عنوان کرد و در این زمینه اظهار داشت: مجلس در قالب ایجاد فضای مناسب دیپلماسی پارلمانی با کشورهای دوست و همسایه عزم جدی دارد و مصمم است تا بتواند با افزایش تراز تجاری ایران از طریق صادرات محصولات ایرانی علاوه بر تقویت بنیان مدیریتی واحدهای تولیدی‌صنعتی نیز مسیر توسعه اقتصاد ملی را هموار نماید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید در زمینه حفظ و توسعه جایگاه بین‌المللی کشور در زمینه صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی دچار مشکل باشیم، اضافه کرد: در زمینه صادرات از شرکت‌های دولتی و خصوصی حمایت خواهیم کرد چراکه تجارت در این حوزه یکی از بازوهای اصلی رشد و پیشرفت تولیدکنندگان محصولات لبنی محسوب می‌شود‌.

وی از راه‌اندازی سومین پالایشگاه شیر کشور در شیراز خبر داد و گفت: این پالایشگاه برای اولین بار در جنوب کشور ایجاد می‌شود که با آخرین تکنولوژی روز دنیا در شیراز توسط شرکت صنایع شیر پگاه فارس به عنوان یک طرح توسعه‌ای نیز اجرا خواهد شد.

عسکری در پایان نسبت به اهمیت تامین مالی واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: کمبود نقدینگی یکی از چالش‌های جدی تولیدکنندگان است که در این راستا بانک‌ها باید منابع لازم مورد نیاز متناسب با طرح و برنامه‌های توسعه‌ای از طریق تسهیلات و سایر مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در اختیار کارخانجات قرار بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز