خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۷۱

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز برای استان‌های گیلان و مازندران و بخش‌هایی از اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود و این مناطق با کاهش دما مواجه‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه در ارتفاعات شمالی قزوین و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، ادامه داد: در ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی استان فارس امروز شاهد این بارش‌ها هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا علاوه بر سواحل شمالی در بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان بارش مورد انتظار است، افزود: در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری و وزش باد موقتی ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه  روز سه شنبه در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اظهار کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در شرق، شمال شرق کشور و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود که در زابل شدت بیشتری دارد.

وی ضمن بیان اینکه آب‌های دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج است که طی این مدت در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران با کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای مواجه هستیم، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز آسمان کمی ابری و گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن  به ۲۱ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سردترین نقطه در کشور دیزین بالا با دمای ۵ درجه زیر صفر گزارش شد و سردترین مرکز استان، شهرکرد و اردبیل دمای یک درجه زیر صفر و زنجان دمای صفر درجه را تجربه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز