خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد:

بازار داغ فیلترشکن‌های میلیونی در شیراز/ قیمت فیلترشکن از ۱۵۰ هزار تا یک میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۷۵

در راسته موبایل فروشان شیراز بازار فروش فیلتر شکن همچنان داغ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  این روزها در پی فیلتر شدن گسترده شبکه های اجتماعی مجازی ، مشتری این بازار بیشتر شده است.در کنار بازار داغ فیلترشکن فروشان عده‌ای هم هستند که وارد مهلکه فروش فیلتر شکن نشده‌اند، برخی هم آدرس فروشگاه‌های خاص را می‌دهند و آنهایی که فیلتر شکن می‌خواهند به سمت مغازه‌های خاص هدایت می‌شوند.با این همه اغلب نسخه‌های فروشی فیلتر شکن که در فروشگاه ها نصب و فروخته می شود بعد از چند روز سرور آن قطع می شود.

بسیاری از متقاضیان خرید فیلتر شکن از اینکه فیلتر شکن آنها به طور موقت کار می کند و بعد از چند روز از کار می افتد شاکی هستند و دوباره سر از همین بازار درمی‌آورند.

این روزها بیشتر متقاضیان بازار موبایل خریداران فیلتر شکن هستند و از طرفی هم بسیاری سود زیادی از فروش فیلتر شکن می کنند که شاید عمر کارایی آن کمتر از ۱۰ روز باشد.

فروش فیلترشکن از ۱۵۰ هزار تا یک میلیون تومان

درحالی یک سرِ معاملات در بازار موبایل مربوط به فیلترشکن است که فروشندگان فیلترشکن روزانه مشتری های زیادی دارند و این عملیات که در کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می برد برای مشتری 150 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان آب می خورد.این تنها پایان ماجرا نیست و ممکن است با قطع شدن دوباره فیلتر شکن این پروسه تکرار شود.

چندماهی از  فیلترینگ فضای مجازی می‌گذرد و در این مدت حتی ارسال یک پیام در شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ و ایسنتاگرام برای بسیاری کاری طاقت فرسا شده است.

اگرچه معاملات بازار خریدوفروش موبایل، مربوط به فروش و تعمیرات آن و گاهی نصب نرم‌افزارهای کاربردی بود اما این روزها خرید و فروش فیلترشکن (vpn) یک سر معاملات روزانه  و پر سود پاساژهای موبایل فروشی شکل می‌دهد.

قیمت های فیلتر شکن متفاوت است و بستگی به نوع گوشی و سیم کارت دارد.

یکی از این فروشندگان می گوید:برای گوشی‌ها آیفون فیلترشکن سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است که اکانت ۶ ماهه و یک ساله دو کاربره است و دو کاربر می‌توانند به آن وصل شوند.

فروشنده دیگری می‌گوید: اتصال به فیلترشکن بستگی به نوع سیم کارت دارد و برخی از آنها برای همراه اول وصل نمی‌شود.

دیگری در مورد قیمت فیلتر شکن می‌گوید: فیلترشکن برای خط ایرانسل ۵۰۰ هزار ولی برای همراه اول ۲۵۰ هزار تومان نصب می‌کنم؛ قیمت‌ها ثابت نیست و هر فروشنده نرخ خودش را می‌دهد یکی تبلیغ تضمینی فیلترشکن می کند و دیگری قیمت پایین تری می فروشد.

بازار داغ فیلترشکن‌های میلیونی در شیراز/  قیمت فیلترشکن از  ۱۵۰ هزار تا یک میلیون تومان

چالش های کسب و کار ها در عصر وی پی ان ها

در آن سوی دیگر که فضای مجازی شاید برای عده ای تنها راه ارتباطی و ارسال پیام و ... بوده است در این شرایط  هزاران شغل آنلاین در این شرایط به بن بست خورده اند و  در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به سراغ یکی از فروشندگان آنلاین و دارای نماد الکترونیک رفتیم از روی آدرس سایت با شماره ای که برای فروش اینترنتی ثبت شده بود تماس گرفتیم .

مالک این فروشگاه ابتدا از اینکه به مشکلات این حوزه اشاره کند خودداری می کرد و اما در ادامه و زمانی که به اعتماد نسبی دست یافت به سختی هایی که در این چندماه با آن روبرو شده است پرداخت.

این مدیر فروشگاه اینترنتی که بیش از ۷ سال در فضای مجازی و در بستر اینستاگرام فروش محصولات خود را داشته است می گوید: زمانی که اقدام به کسب و کار آنلاین در فضای مجازی کردیم به سختی توانستیم با بازار هدف و مشتری ارتباط برقرار کنیم و به عبارتی به مشتری پیوند بخوریم.

وی ادامه می دهد: بیش از یکسال بود که حسابی کسب و کارمان رونق گرفته بود و مشتری از صفحه،  کار را انتخاب و با مراجعه به سایت خرید خود را انجام می داد و روز به روز کسب و کارمان گسترده تر می شد.

مالک این فروشگاه اینترنتی با اشاره به اتفاقات اخیر و فیلتر شدن فضای می گوید: چندماهی است که کسب و کار ها در فضای مجازی وارد رکود شده است و برای پست یک کار جدید شاید بیش از یک تا دو روز زمان ببرد.

وی ادامه می دهد: چندین بار برای خرید فیلتر شکن به فروشگاه های موبایل فروشی مراجعه کردم و بعد از مدتی فیلتر شکن از کار افتاد و حتی بارگزاری یک پست ممکن است یک روز زمان ببرد

وی پی ان های بدون پاسخ

اما همه بازار اینگونه نیست و برخی از موبایل فروشی ها  کمتر به فروش وی پی ان روی آورده اند. یکی دیگر از فروشندگان موبایل می گوید: از ابتدا که بازار فروش وی پی ان داغ شد به این عرصه ورود نکرد چراکه اغلب این وی پی ان ها بعد از مدتی غیر فعال می شوند و بارها منجر به درگیری مشتری و فروشنده شده است.

به گفته او  برخی اقدام به خرید یک سرور وی پی ان می کنند که ممکن است کاربر آن‌ محدود باشد اما به کاربران زیادی می فروشند که در این حالت بعد از چند روز توسط سایت اصلی شناسایی و کاربران را غیر فعال می کند.

در این بین هستند فروشندگانی که فروش وی پی ان را تضمین می کنند. 

یکی از فروشندگان می گوید: فیلترشکن‌هایی که می فروشد غیرفعال نمی‌شود و مشتری اگر مشکلی پیش آمد می تواند مراجعه کند و پول را پس بگیرد یا فیلترشکن دیگری نصب کند.

با بررسی از بازار فیلترشکن در شیراز قیمت‌ها تا یک میلیون تومان متفاوت است برخی می‌گویند ضمانت دارند و برخی می‌گویند ضمانتی نیست.

با وجود انتقاد کاربران، صاحبان کسب‌وکارها، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد.

با این همه اینترنت حال و روز خوبی ندارد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هم ادامه دارد.

حالا صفحه بسیاری از گوشی‌ها دارای چند فیلترشکن است؛ چه صاحب کسب و کار باشد چه کاربری که فقط بخواهد ارتباطات معمولی و روزمره‌اش را با اطرافیانش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز