خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان فارس خبرداد؛

دستگیری باند کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر/ کپی۸۰۰ کارت شهروندان و ۱۸۰ نفر شاکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۷۱۷

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: ۲۵ درصد جرائم مربوط به برداشت پول و فیشینگ، ۱۵ درصد جرائم در سایت های قمار، شرط بندی، اخاذی و تهدید، ۴۹ درصد کشفیات در حوزه کلاهبرداری و ۱۰ درصد پرونده در حوزه هتک حیثیت و انتشار عکس و... است.

به گزارش ایلنا، امیرحسین سلیمانی امروز ۸ آذر در نشست خبری با بیان کشفیات ۹۹ درصدی از مجموع پرونده هایی که در پلیس فتا تشکیل شده است، عنوان کرد: بیشترین فراوانی جرائم در حوزه مالی و اقتصادی است.

وی گفت: به‌رغم افزایش ۱۰ درصدی جرائم سایبری در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اما در حوزه کشفیات افزایش ۱۹ درصدی داشته‌ایم.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ارسال لینک های آلوده از طریق پیامک که عمدتا کلاهبرداری از طریق آن صورت می پذیرد، تصریح کرد: در ۸ ماه امسال ۲۷ باند مهم کلاهبرداری در سطح استان و سایر استان ها دستگیر شده اند که ۱۹ باند در حوزه اینترنتی، ۴ باند اسکیمر و ۴باند فیشینگ در حوزه فیشینگ بوده است.

سلیمانی افزود: با دستگیری این باند ۱۰۵ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به مال باختگان عودت شده است. 

در ادامه رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری باند کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر خبرداد و افزود: این گروه در خرید های مردم از طریق  پوز اطلاعات کارت را از طریق دستگاه اسکیمر و صدور کارت المثنی  مورد کلاهبرداری قرار داده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: تاکنون۱۸۰ نفر شاکی مربوط به این پرونده مراجعه کرده اند و حدود ۸۰۰ کارت کپی شده است که برآورد می شود مبلغ ۸ میلیارد تومان برداشت کرده باشند.

وی افزود: مال باخته ها با مراجعه به پلیش فتا و تشکیل پرونده در خصوص این پرونده اقدام کنند.

سلیمانی تصریح کرد: مردم در مراجعه به فروشنده های سیار برای خرید کالا دقت کنند و رمز را در اختیار قرار فروشنده قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: همچنین باید نسبت به کالاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می رسد شک کرد و ممکن است کلاهبرداری پشت آن باشد.

رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به اینکه یکی از موضوعات ارسال پیامک های حاوی لینک است که پرونده های زیادی را به خود اختصاص می دهد، ابراز کرد: در حوزه خرید اینترنتی نیز باید تامل شود و از فروشگاهی خرید اینترنتی شودکه دارای نماد الکترونیک هستند و به آدرس الکترونیکی دقت شود.

سلیمانی یادآور شد که فضای مجازی و تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات خصوصی نیست و شهروندان نسبت به این موضوع آگاه باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز