خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین:

جامعه کارگری از دولت و مجلس گله‌مند است/ نمایندگان ‌مجلس را در اسفند امسال تغییر خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۹۴

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات محلس شورای اسلامی در اسفند امسال و ضعف نمایندگان در پیگیری حل مشکلات کارگران و بازنشستگان گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی حرف خود را با جابجایی نمایندگان‌ مجلس در پای صندوق رای خواهد زد.

به گزارش ایلنا، عزیز اسدی در اولین جلسه برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی کارگر که در سالن جلسات دانشگاه اسلامی کار برگزار شد، گفت: ما از دولت و مجلس فعلی و قبلی به دلیل برهم زدن عدالت پرداختی گله‌مند هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین با اشاره به اینکه دولت‌ها برای بقای خودشان اقداماتی می‌کنند، افزود: عملکرد مجلس غیرقابل قبول است و متاسفانه با وضع قوانین ناکارآمد مشکلات آحاد مردم را افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: ما در زمان ‌کارگری صادقانه‌ پای نظام ایستادیم اما به دلیل ضعف مسئولین اجرایی  امنیت خاطر و آرامش نداریم.

این مسئول عنوان کرد: ۳۰۰ شرکت فعال در شهر صنعتی البرز داریم اما در بهترین حالت ۳۰ شورای اسلامی کار فعال وجود دارد و اداره کار و تامین اجتماعی کجا و کی بر این مسایل و تخلفات نظارت کرده‌اند.

باید درد کارگران را درمان کرد

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان بوئین زهرا هم در این جلسه در پاسخ به سخنان نماینده کارفرمایان تصریح کرد: کارفرمایان بدون توجه به حداقل حقوق از جوانان دهه هشتاد صحبت می‌کنند.

جباری با اشاره به اینکه کارگری که ۱۲ ساعت کار می‌کند ولی حق و حقوقش از سوی کارفرما نادیده گرفته می‌شود، افزود: باید درد کارگران را درمان کرد نه اینکه افزایش ناچیز حقوقشان را که با واقعیت‌های اقتصادی جامعه فاصله دارد دائم به رخ کشید؛ میلیاردها تومان در حوزه ورزشی مثل فوتبال پرداخت می‌شود ولی کارفرمایان در خصوص تورم‌زا بودن آن ساکت‌اند.

تنها خواسته تشکل‌ها اجرای قانون  است

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان استان قزوین نیز در این‌ جلسه گفت: تنها خواسته تشکل‌ها اجرای قانون  به ویژه ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی از سوی دولت انقلابی است.

انصاری‌فر ادامه داد: مدیرعامل فعلی تامین اجتماعی آشنا به قانون نیست و این نوع برخورد با بازنشستگان می‌تواند آتش زیر خاکستری برای برگزاری تجمع‌های ماه‌های بعدی باشد.

 وی با بیان اینکه بازنشستگان سه بار بیمه درمانی پرداخت‌کرده‌اند، افزود: یکبار در زمان اشتغال، ۲ درصد در زمان بازنشستگی و بیمه تکمیلی را پرداخت کرده‌اند این‌موضوعات در کجا باید برررسی شود.

این فعال جامعه کارگری با اشاره به لغو قرارداد بیمه تکمیلی در بیمارستان بوعلی قزوین گفت: در این خصوص جایگاه استانداری برای نظارت بر دانشگاه علوم‌پزشکی کجا قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه  گفت: لازمه تحقق شعار مهار تورم و افزایش تولید، تشریک مساعی کارگران و کارفرمایان است که این مهم نیز در گرو صداقت و  تعاون است.

دهه هشتادی‌ها عامل بیشتر مشکلات و اعتراضات در واحدهای صنفی

نماینده کانون کارفرمایان  استان قزوین هم در این جلسه گفت: جامعه کارفرمایی خود را جدا از کارگران نمی‌داند و نوآوری و سازندگی با حضور فعال کارگران قابل مشاهده است.

حسین سپهرنژاد با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در توجه به قشر کارگر است، ادامه داد: باید تمهیدی صورت گیرد تا دهه هشتادی‌ها دل به حضور در عرصه تولید و اشتغال دهند؛ عامل بیشتر مشکلات و اعتراضات در واحدهای صنفی به دهه هشتادی‌ها مربوط است و متاسفانه این جوانان تعامل کمتری دارند و کارفرمایان در زمینه به کارگیری نیروها مشکل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز