خبرگزاری کار ایران

رمضانی مطرح کرد:

سازمان تامین اجتماعی سریع تر مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۸۳

رئیس کانون بازنشستگان خراسان رضوی گفت: از کلیه نمایندگان مجلس درخواست دارم که مشکلات بازنشستگان را پیگیری و در صحن علنی مجلس حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جلسه دیدار و بیان مشکلات و خواسته های قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی استان با حضور رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام نصرالله پژمانفر و حجت الاسلام محمد حسین بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در محل کانون بازنشستگان برگزار شد.

قربانعلی رمضانی رییس کانون بازنشستگان استان، در این دیدار گفت: ابتدا باید تغییر ساختار در سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد، چون با تغییراتی که در سالهای قبل بوجود آمده بخصوص در اساسنامه که هیات امنا جایگزین شورای عالی شده کلی به مشکلات سازمان افزوده، از طرفی در زمانیکه این قانون نوشته و اساسنامه تهیه شده بازنشسته ای یا وجود نداشته و یا اندک بوده است. 

وی افزود: در عضویت شورای عالی، نماینده ای از بازنشستگان در نظر گرفته نشده است، درحالیکه اکنون بالغ بر ۳ میلیون بازنشسته وجود دارد و روز به روز هم افزایش پیدا میکند، لذا حضور نماینده ای در شورای عالی از باز نشستگان نیاز است .

رمضانی تاکید کرد: بطور کل سه جانبه گرایی هم وجود ندارد لذا خواستار اصلاح طرح جایگزین اداره کردن سازمان بصورت شورای عالی باحضور نماینده ای از بازنشستگان کشور هستیم تا با حضور نمایندگان در حوزه، تصمیم گیری کلان قرار گیرد.

وی به قانون الزام سازمان در اجرای بندهای الف و‌‌ ب ‌‌ماده ۳  قانون تامین اجتماعی،  پس از تصویب مجلس و تصویب آئین نامه مربوطه اشاره کرد و گفت: که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی وتایید شورای نگهبان سازمان ملزم به اجرا است، اما سازمان از اجرای کامل آن تاکنون خودداری و بیمه شدگان را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: دولت در بحث بیمه سلامت چند هزار میلیارد تومان از صندوق بازنشستگان برداشت کرده است که این کار هیچ گونه توجیهی ندارد.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: هشتاد قلم دارو از سبد درمان بازنشستگان برداشته شده که این چنین جفایی در حق این صاحبان اموال درست و صحیح نیست.

رمضانی در خصوص قانون همسان سازی حقوق گفت:این قانون در برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس رسیده و اکنون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که اگر دولت بودجه این طرح را ندهد ما قادر به اجرای آن نیستیم.

وی افزود:این درصورتی است که طبق اعلام هایی که در جراید اعلام شد دولت بالغ بر دویست هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است ، درحالیکه مجلس در همان برنامه ششم مصوب کرد که دولت  بدهی خود را به سازمان پرداخت کند.

رمضانی گفت: تاکنون که دو سال از آن مصوبه میگذرد دولت چه مبلغی را پرداخت کرده؟واقعا این تظلم خواهی را کجا ببریم و ضمانت اجرائی آن کجاست که برویم و از نمایندگان مجلس درخواست اجرای مصوبات را داشته باشیم.

همچنین رضایی خزانه دار کانون استان و مشهد، خواستار رفع مشکلات جامعه هدف شد و به نمایندگان اظهار داشت: ما بازنشستگان و کارگران از بس در مورد مشکلات به شما نمایندگان گفتیم خسته شدیم و هیچ حرکت قابل توجه را تا کنون شاهد نبودیم.

بحرینی نیز ضمن تشکر از پیشکسوتان همه خواسته ها را حق واقعی جامعه هدف دانست و قول مساعدت در همه زمینه ها را به حضار در آینده داد.

نصر الله پژمان فر نیز در پایان این جلسه گفت:متاسفانه دولت در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده و اکنون بازنشستگان با همکاری و پیگیری باید به مطالباتشان برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز