خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

افزایش ۴۴ درصدی مسافران نوروزی در پایانه‌های مسافربری مشهد / روزانه هزار و ۵۰۰ نفر وارد مشهد می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۸۲۸

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: روزانه به طور متوسط هزار و ۵۰۰ اتوبوس با ۴٠ الی ۵٠هزار مسافر وارد پایانه مسافربری مشهد می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید مهدی امامی میبدی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در ایام نوروز ١۴٠٢ و قبل از آن، سعی کردیم هدفمان راحتی زائرین و مسافرین و در دسترس بودن امکانات باشد، به همین منظور اکیپ های مختلفی تعریف کردیم که با هماهنگی سازمان پایانه ها در نوروز سال جاری در پایانه های مسافربری مشهد مستقر شدند.

امامی میبدی با بیان اینکه ۲۰ نهاد در پایانه ها مستقر هستند، اظهارداشت: بحث گران فروشی بلیط و موارد این قبیل در حوزه اداره حمل و نقل جاده ای است و شهرداری دخالتی در این خصوص ندارد. خوشبختانه در بحث صدور بلیت از طریق سامانه مورد خاصی امسال نداشتیم و دستگاه های نظارتی نیز روی این مورد نظارت ویژه ای داشتند. 

وی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی تعداد مسافران نسبت به سال قبل بیان کرد: روزانه هزار و ۵۰۰ اتوبوس وارد پایانه مسافربری مشهد می شوند که تا ٢ هزار و دویست اتوبوس ظرفیت داریم و همچنین تعداد افراد ورودی روزانه ۴٠ الی ۵٠ هزار نفر است که این میزان نیز تا صد هزار نفر قابل خدمات دهی است. همچنین ساعت خروج اکثر اتوبوس ها از ١۵ الی ٢٠ بوده که این میزان زمان، نشان دهنده حجم بالای تردد در این ساعات است. 

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در خصوص میزان تردد ادامه داد: ۶٠درصد تردد ها به میزان ۱۳ میلیون نفر از پایانه مسافربری امام رضا بوده که بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است. همچنین سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا با حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر کمترین میزان تردد در مشهد را شاهد بودیم.

امامی میبدی با اشاره به آلودگی هوا در محدوده پایانه امام رضا گفت: سعی کردیم توقف های دراز مدت را با قیمت گذاری در این پایانه حذف کنیم و با کاشت گیاهان، در حد توان به کاهش آلودگی کمک کنیم. 

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در دست انجام است جا به جایی انبار توشه کالا است که طی ۴ الی ۵ ماه آینده به محل جدید انتقال می یابد. همچنین سال گذشته فاز میانی جلوخان پایانه امام رضا افتتاح گردید و در سال جاری فاز نهایی آن بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال همچنین مناقصه اجرای پروژه ساماندهی ایستگاه سوار حافظ برگزار می‌شود و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 

امامی میبدی در خصوص احداث پایانه های جدید در مشهد گفت: چهار پایانه متمرکز جنوب، نیمه‌متمرکز شرق، متمرکز غرب و نیمه متمرکز میثاق نیز در دست احداث است. پایانه غرب با همکاری چند دستگاه در حال پیگیری هستیم و بودجه ای را در اختیار گرفتیم تا امسال بتوانیم عملیات اجرایی این پایانه را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۲ گفت: برای این امر دوازده جلسه برای هماهنگی در سازمان برگزار کردیم و همچنین مراکز اسکان اضطراری در این ایام برای مسافران برپا شد، ضمن اینکه دوره های حفاظت فیزیکی و فرهنگ میزبانی برای پرسنل سازمان برگزار شد و با جانمایی المان های مختلف، سفره هفت سین و کاشت گل های متنوع سعی کردیم با آمادگی کامل به استقبال از زائرین و مسافرین مشهد بپردازیم.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه از ۲۵اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری، بیش از  ۸۰۶ هزارنفر تردد داشتیم، خاطرنشان کرد: همچنین در طی ایام نوروز بیش از ٨٠ هزار نفر از خدمات استقبال از زائر مشهد بهره مند شدند و خادمان حرم مطهر رضوی نیز در طی این ایام با استقبال از مسافران، غذای متبرک حرم را بین این افراد پخش کردند.

وی در پایان گفت: در پایانه های مسافربری مشهد به شدت با دلالان بلیت برخورد خواهیم کرد و اگر موردی در این خصوص مشاهده شد حتما به ما اطلاع رسانی کنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز