خبرگزاری کار ایران

در ورامین؛

سکه و مجسمه‌هایی با ۲ هزار سال قدمت کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۰۵۳

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: تعداد اشیاء تاریخی شامل سکه و مجسمه‌های ۲ هزار ساله در ورامین کشف شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تاجیک اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی از عوامل کلانتری جوادآباد و در بازرسی از منزلی در یکی از روستاهای بخش جوادآباد، تعداد ۱۰ سکه طلایی و مسی و سه مجسمه سفالی و گلی (پیکرک) مربوط به دوره اشکانیان و با قدمتی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ سال پیش کشف و ضبط شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دفتر میراث فرهنگی و کارشناسی های اولیه، سکه های کشف شده اصل بوده و مربوط به دوره سلوکیان و با تصاویری از پادشاهان این سلسله و نقوش حیوانی است.

تاجیک تصریح کرد: سه مجسمه سفالی و گلی کشف شده نیز مربوط به دوره سلوکیان و شامل پیکره انسانی زن به عنوان الهه زایش است که در جامعه سلوکی از ارزش و احترام خاصی برخوردار بوده است.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: با دستور مقام قضایی، تمامی اشیاء کشف شده به منظور کارشناسی نهایی تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و سپس تحویل مخزن موزه ملی ایران می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز