خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

افزایش فوتی‌های کرونا در قزوین/ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۶۸

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در 12 روز نخست سال جاری 16 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در قزوین جان خود را از دست دارند که روند افزایشی نگران کننده داشته زیرا در مجموع زمستان گذشته 9 فوتی داشتیم.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی وضعیت استان بهبود پیدا کرده و پنج شهرستان زرد و البرز آبی است اما در مجموع از ابتدای سال وضعیت فوتی‌ها افزیاش پیدا کرده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جدی و کسانی که از داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند بیشترین میزان فوتی‌ها بودند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر در ادامه پیک هشتم کرونا قرار داریم و با توجه به ماه مبارک رمضان لازم است در افطاری‌ها و مهمانی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود و باید از حضور در مراسم با تعداد افراد بالا اجتناب کرد و رعایت این نکات و استفاده از ماسک بویژه برای سالمندان توصیه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: استفاده از دوز یادآور واکسن هم در ارتقای سطح ایمنی و قطع زنجیره بیماری تاثیر بالایی دارد اما استقبال مطلوبی از این موضوع نشده و لازم است افرادی که شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها سپری شده نسبت به دریافت نوبت یادآور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نوروز و سفرها را پشت سرگذاشته‌ایم، پیش بینی می‌شود روند افزایشی بیماری کرونا تا اواخر فرودین ادامه داشته باشد و افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها زنگ خطر است و نباید عادی انگاری شود و رعایت شیوه نامه‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز