خبرگزاری کار ایران

فرماندار گناباد:

خسارت ۹۵ میلیارد ریالی سیلاب به بخش های مختلف گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۴۶

فرماندار گناباد گفت: بارندگی شدید و سیلاب ناشی از آن در چند روز گذشته ۹۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد آورده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا نصیری در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: از این میزان خسارت ۹۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی و سه میلیارد ریال به راههای دسترسی، زیرساخت‌ها، ابنیه و شانه های خاکی جاده های این شهرستان وارد شده است.

وی با اشاره به آسیب پذیری قنوات در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد در برابر سیلاب، از مالکان و هیات امنای قناتها خواست در زودترین زمان ممکن با بهره گیری از امکانات بخشداری ها و دستگاههای اجرایی و نیز بخش خصوصی برای ایمن سازی این منابع آبی اقدام کنند.

فرماندار گناباد گفت: باید کمیته مشترکی متشکل از منابع طبیعی، آب منطقه ای، راه و شهرسازی و شهرداری بیدخت برای بررسی و اتخاذ راهکارهای مناسب هدایت رواناب های سطحی به خارج شهر در زمان وقوع سیلاب تشکیل شده و زمین های پیرامونی این شهر از نظر مالکیت دولتی، اوقافی و شخصی شناسایی و در بازه زمانی کوتاه ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: شهرداری بیدخت و سایر دستگاههای اجرایی مانند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید با پیگیری نسبت به تامین باکس ها و سازه های مورد نیاز برای استحکام بخشی پل پایین دست این شهر اقدام کرده و در زودترین زمان ممکن با ساخت آن از بروز خسارتهای احتمالی در زمان وقوع سیلاب های بعدی جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم گفت: از مجموع ۹۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال خسارات ناشی از سیلاب سه روز گذشته به بخش کشاورزی این شهرستان، ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت تگرگ به باغ های بخش کاخک از جمله روستاهای موسیرز و زیبد بوده است.

رمضانعلی قاسمی گفت: بقیه این خسارتها به محصولات پسته و قنوات مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد وارد شده است.

حسین محمدی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد نیز گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن علاوه بر تخریب بخشهایی از شانه و ابنیه جاده ها، به ۱۶ پل راههای دسترسی مناطق شهری و روستایی این شهرستان آسیب زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز