خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛

لرستان پیشتاز در بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این استان پیشتاز در بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در بازدید از اراضی پایاب سد ایوشان شهرستان خرم آباد با بیان اینکه لرستان مقام ششم کشور را در اجرای آبیاری تحت فشار دارد ، اظهار کرد: پروژه سیستم نوین آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد ایوشان در منطقه پل هرو، روستای کله جوب با وسعت ۳۸۰ هکتار از اراضی منطقه و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی افزود: با احتساب این طرح یکهزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد ایوشان تحت سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

شاهرخی بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه افزایش تولید، افزایش راندمان آبیاری در مزرعه و صرفه جویی تا میزان ۷۰ درصد، توزیع نسبتاً یکنواخت آب در مزارع منطقه و کمک به معیشت کشاورزان و تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سهم اعتبار دولتی این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد تومان است، عنوان کرد: درباره اجرای موارد فنی و تاثیرگذاری پروژه در منطقه، نوع جذب اعتبار از کمک‌های فنی و اعتباری و همچنین تعامل بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو توضیحاتی به نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز