خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پارک‌ها شهرداری:

اولین جشنواره گلستان شب بو در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۶۵

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، از برگزاری اولین جشنواره گلستان شب بو در آستانه آغاز سال نو و بهار طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد صالح صالحی با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری، طرح گلکاری بهاره و احداث باغ شب بوها تحت عنوان جشنواره پردیس گل شب بو در بوستان مشاهیر جهت بازدید شهروندان و گردشگران، در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ هزار بوته گل شب بو در ۴ رنگ در بوستان مشاهیز شهر قزوین کاشته شده و در قالب این جشنواره تا نیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ میزبان شهروندان و گردشگران خواهیم بود.

صالحی هدف از برگزاری این جشنواره را در قالب برنامه‌های طرح استقبال از بهار و در راستای تقویت شور و نشاط اجتماعی دانست و افزود: اجرای طرح‌های گلکاری عامل مهمی برای زیبایی منظر و چشم انداز شهر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان به شمار می رود.

به گفته این مسئول، گل آرایی شهری با جای گذاری گلدان‌های بزرگ و جعبه های گل فصلی، انجام مرحله دوم گل‌کاری فصلی (بهاره) و پیرایی مرحله اول گل‌کاری‌ها از جمله فعالیت‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به اهمیت گل کاری و تأثیر آن بر روح و روان شهروندان تاکید کرد: ارتباط با طبیعت و دیدن مناظر زیبا راهی جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان انسان می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سیز شهرداری قزوین با اشاره به وجود گلهای دائمی، پوششی و درختچه‌های زینتی در مجموعه‌های فضای سبز افزود: گلکاری فصلی همه ساله با طراحی جدید در بسترهای مختلف شهر اجرا می‌شود که برای بهار امسال نیز این برنامه در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز