خبرگزاری کار ایران

با مشارکت شهرداری و دانشگاه تبریز؛

فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۳۷

در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.

ایلنا: نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز با مشارکت گروه جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی شهری و شهرداری تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.
- فضای سبز مهم‌ترین مؤلفه در توسعه پایدار شهر محسوب می‌شود
رئیس دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه تبریز برگزاری این نشست تخصصی را در آستانه روز درخت کاری و احترام به محیط زیست موثر دانست و گفت: فضای سبز مهم‌ترین مؤلفه در توسعه پایدار شهر بوده و نه تنها زیبایی‌ها و مزایای اقتصادی اجتماعی و روانی را در پی دارد، بلکه مهم‌ترین عامل ارتقای کیفیت زندگی در شهر‌ها محسوب می‌شود.
رضا مقدم، تجربه کردن کار مشترک را با شهرداری و شورای اسلامی شهر از دیگر علتهای برگزاری این نشست برشمرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد پایان نامه‌های دکترا و کار‌شناسی ارشد، در ارتباط با موضوعات مختلف شهری در تبریز است؛ بنابراین این همکاری، به نفع هر دو مجموعه شهرداری و دانشگاه خواهد بود.
- با افزایش سطح همکاری دانشگاه و شهرداری تبریز، علمی سازی تصمیمات شهری چشمگیر شود
مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز نیز به عنوان مدیر اجرایی این همایش تخصصی، طی سخنانی برگزاری این همایش را در افزایش تعامل موثر بین مدیریت شهری و دانشگاه تبریز موثر دانست و گفت: برای احیا و تقویت حلقه ارتباطی اندیشه و توسعه، نیازمند گام‌های اساسی و عملی هستیم.
رضا خلیلی دانشگاه تبریز را به عنوان یکی از قطب‌های عملی در کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با افزایش سطح همکاری دانشگاه و شهرداری کلان شهر تبریز، روند علمی سازی تصمیمات اجرایی شهری، بیش از پیش چشمگیر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز