خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سوخت نیروگاه حرارتی شازند 100 درصد گازسوز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۲۷

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اعلام این خبر که سوخت نیروگاه حرارتی شازند 100 درصد گازسوز شد، گفت: این نیروگاه به دلیل برخی مشکلات در حوزه تأمین انرژی از جمله برق و گاز، از آبان ماه سال 1401 زودتر از سال 1400 اقدام به مازوت‌سوزی کرد و این اتفاق نقش مؤثری در افزایش آلاینده‌های شهر اراک داشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: تدابیر بسیاری برای حذف مازوت‌سوزی از این واحد نیروگاهی صورت گرفت که در نهایت 17 اسفندماه سال گذشته، 2 واحد این مجموعه در حالت اورهال قرار گرفت و سوخت مابقی واحدها از طریق گاز تأمین شد. اما تنها چند روز پس از قطع مازوت‌سوزی و با انجام تعمیرات و راه‌اندازی مجدد 2 واحد اورهال شده، مجدد بخشی از سوخت این نیروگاه از طریق مازوت انجام شد.

وی با عنوان کردن این موضوع که سوخت مازوت نیروگاه حرارتی شازند به طور کامل از عصر 4 فروردین ماه جاری قطع و هم اکنون با گاز 100 درصدی فعالیت می‌کند، ادامه داد: نیروگاه حرارتی شازند 475 میلیون لیتر مازوت در سال 1400 سوزاند و این رقم در سال 1401 به 710 میلیون لیتر مازوت رسید که نسبت به مدت مشابه سال 1400، میزان 50 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: این اداره‌کل وظایف قانونی و نظارتی خود را نسبت به مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی شازند از نخستین روز مصرف این سوخت انجام داده و اقدامات قانونی را از مسیرهای مختلف به مبادی مسئول اعلام کرده است. مازوت‌سوزی اثرات مخرب زیادی بر سلامت مردم دارد و امید است تدابیر لازم برای حذف دائمی این سوخت از نیروگاه حرارتی شازند اندیشیده شود.

محرابیان تصریح کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که در سال گذشته 138 روز ناسالم و از ابتدای سال جاری تاکنون یک روز ناسالم را در کارنامه روزهای آلاینده خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز