خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد:

اسکان ۵۸۰ مسافر نوروزی در امامزادگان شاخص قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۵۵۴

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از اسکان موقت ۵۸۰ تن از مسافران نوروزی در مکان های درنظر گرفته شده برای استراحت زائران در امامزادگان شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه افزود: یکی از اقدامات مهم اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه این استان اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز است که مورد استقبال قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار کرد: مسافران نوروزی با همکاری ستاد مدیریت بحران استانداری و هلال احمر در امامزاده‌های استان به ویژه در حسینیه امامزاده حسین (ع) و سلطان سید محمد اسکان یافتند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۲۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه است،اظهار کرد: امسال طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه متبرکه از ۲۵ اسفند آغاز و تا دوم اردیبهشت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ زیارت و مودت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی جوانان و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)، توسعه گردشگری مذهبی و رونق اقتصادی بقاع متبرکه در حال اجراست.

به گفته این مسئول، همانند سال‌های گذشته سازمان اوقاف برای ایام نوروز برنامه‌های مختلفی را در امامزادگان و بقاع متبرکه تدارک دیده و برنامه "قرآن بخوان جایزه‌بگیر" یا "نقاشی بکش جایزه‌بگیر" از جمله آنهاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین از حضور مبلغان در طول اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم و بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز