خبرگزاری کار ایران

در اصفهان؛

نوروزگاه ۱۴۰۲ توسط شهرستان لنجان در کاخ چهلستون برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۶۸

اولین نوروزگاه ۱۴۰۲ استان اصفهان توسط شهرداری چرمهین در کاخ موزه چهلستون اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امسال شهرستان لنجان در نوروزگاه کاخ موزه جهانی چهلستون، اولین برگزار کننده نوروزگاه در این مجموعه جهانی انتخاب شد و شهرداری چرمهین به عنوان نماینده شهرستان لنجان بخش هایی از فرهنگ و هنر این شهرستان را به معرض دید عموم گذاشت.

نوروزگاه کاخ موزه جهانی چهلستون اصفهان هر ساله در ایام نوروز میعادگاه هنرمندان شهرستان های استان اصفهان است که خلاصه ای از آداب و رسوم و صنایع دستی و سایر دستاوردهای هنری و فرهنگی خود را در معرض دید مسئولین و هموطنان  بازدیدکننده قرار می دهند.

شهاب ثابت راسخ شهردار چرمهین و اعضای شورای اسلامی چرمهین به عنوان میزبانان و برگزار کنندگان این نوروزگاه، با برگزاری پرشکوه اولین نوروزگاه استان اصفهان در کاخ موزه چهلستون، بخشی از آداب و رسوم  نوروزی چرمهین و شهرستان لنجان را در میدان نقش جهان اصفهان به نمایش گذاشتند که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در ملاقات با شهردار و اعضای شورای اسلامی چرمهین ضمن تقدیر از حضور ایشان در نوروزگاه چهلستون ابراز امیدواری کرد که با حمایت ها و همکاری مجموعه مدیریت شهری چرمهین شاهد رشد گردشگری و صنایع دستی در این شهر باشیم و مردم این شهر بتوانند از مواهب رونق این صنایع بهره مند شود.

آیین افتتاح این نوروزگاه با حضور رضا سامه مدیرکل امور پایگاه های میراث ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولین استانی و شهرستان لنجان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز