خبرگزاری کار ایران

آیین نوروزگاه در مجموعه قطب الدین حیدر تربت حیدریه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۴۲۱

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه و زاوه از برگزاری آیین نوروزگاه درمحموعه تاریخی قطب الدین حیدر با رویکرد گردشگری ادبی و با حضور بیش از ۵۰ شاعر و نویسنده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی محمدی با بیان مطلب فوق افزود: این آیین نوروزگاه‌ با برنامه‌های متنوع از جمله اجرای مراسم‌های سنتی، اوسنه‌خوانی، نوروزخوانی، شاهنامه‌خوانی، موسیقی سنتی، بازارچه صنایع‌دستی، برپایی سیاه چادر، بازی‌های بومی محلی، بازارچه‌های پخت غذاهای سنتی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: یکی از غنی‌ترین میراث‌های معنوی هر منطقه را می‌توان از گویش‌ها و  ادبیات آن دانست و از مشاهیر ادبی به عنوان مولدان و حافظان این میراث نام برد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه گفت: وجود شاعران با گویش‌های محلی از جمله استاد قهرمان با بیش از۵۰ هزار بیت شعر با گویش محلی برای مجموعه سمندرخان که مجموعه‌ای بی‌نظیر با گویش تربتی سروده شده است، به در جذب گردشگر ادبی و فرهنگی در شهرستان کمک کرده است. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه افزود: در این آیین که در روز دوم فرودین در محل مجموعه قطب الدین حیدر برگزار می‌شود، اعضای ستاد خدمات سفر از جمله شهرداری، بخشداری‌ها، ادارات میراث‌فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی همکاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز