خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۳ شیراز:

محدوده دروازه قرآن سال آینده ساماندهی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۶۴

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه وضع کنونی دروازه قرآن به عنوان مهم ترین ورودی این کلانشهر، از مطلوبیت لازم برخوردار نیست، وعده داد که فاز اول پروژه ملی ساماندهی این محور خرداد ۱۴۰۲ آغاز شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شهریاری از آغاز فاز اول اجرای پروژه  ساماندهی محدوده دروازه قرآن پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از خرداد سال آینده خبر داد و گفت: معتقدم با ایجاد دور برگردان و سرعت گیر نمی‌توان مشکلات ترافیکی محور دروازه قرآن را حل کرد. وی ایجاد یک زیرگذر را راهکاری برای رفع بخشی از مشکلات این نقطه دانست و گفت: با ایجاد زیرگذر می‌توان یادمان‌های زیباتری هم در این محور نصب کرد. 

وی در موضوع المان طاووس دروازه قرآن و نقدهای متعدد صاحبنظران و شهروندان، گفت: طاووس جدید دروازه قرآن توسط دو هنرمند شیرازی با یکصد میلیون تومان اعتبار طراحی و ساخته شده است؛ این عدد برای یک یادمان زیاد نیست.

شهریاری که اعتقاد دارد استفاده از بهترین هنرمندان در طراحی المان‌های شهری، مسیر انتقادهای برخی را نخواهد بست، اعلام کرد که امروز فاز اول پروژه بولوار «حاج عزت» در ورودی شمال شرق شیراز به سمت خرامه، افتتاح و فاز تکمیلی آن مهر سال آینده قابل بهره‌برداری می‌شود.

محدوده دروازه قرآن سال آینده ساماندهی می شود

شهردار منطقه سه شیراز همچنین به موضوع احداث سیل بند در بالادست شهرک سعدی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده میان دستگاه‌های متولی برای احداث بندها در بالادست شهرک سعدی و با چندین ماه پیگیری شهرداری به جهت اجرایی کردن این طرح؛ اکنون شهرداری این آمادگی را دارد که کار خود را برای ساخت این سیل بندها آغاز کند.

شهریاری ادامه داد: دستگاه‌های متولی همچون ادارات کل منابع طبیعی و آب منطقه‌ای براساس تفاهم نامه منعقد شده وظایفشان تملک و یا بازگشایی مسیرها است، بنابراین باید پای کار باشند تا از وقوع هر گونه اتفاقی جلوگیری شود. وی خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ۵۰ میلیارد تومان که برای اجرای پروژه سیل بند شهرک سعدی اختصاص یافته است، براساس پیش بینی انجام شده این شهرک تا ۲۰ سال آینده به هیچ عنوان با مشکل وقوع سیلاب مواجه نخواهد شد. 

شهردار منطقه ۳ شیراز همچنین تأکید کرد: این جرئت را داریم که در صورت عدم همکاری و مشارکت هر دستگاه اجرایی در اجرای اقدامات، این موضوع را به صراحت اعلام کنیم.

شهریاری افزود: احداث پارک ۵۰ هکتاری جنوب شهرک زیبا شهر، احداث پایانه شهرک سعدی، مسدود سازی ۵۰۰ متری تا فضای آرامگاه سعدی به جهت برداشتن حجم ترافیک در این محور، بهسازی محور حافظیه، احداث پل عابر پیاده شهرک گلشن، آسفالت معابر منطقه، لوله گذاری آب‌های سطحی، اجرای ادامه عملیات عمرانی محور عرفان و بهسازی و پیاده رو سازی معابر سطح منطقه از اقدامات در دستور کار منطقه سه در سال ۱۴۰۲ است.

وی همچنین به پروژه‌های محرومیت زدایی منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای شش پروژه محرومیت زدایی در سطح منطقه در دستور کار است که پنج پروژه در شهرک سعدی و یک پروژه در شهرک رکن آباد اجرا می‌شود. 

شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به اینکه بودجه عمرانی و خدمات شهری سال ۱۴۰۱ منطقه سه رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف خواهد شد که این مبلغ به معنای افزایش سه و نیم برابری بودجه در سطح منطقه است. شهریاری گفت: در محدوده منطقه سه شیراز، ۲۷ بوستان وجود دارد که همه آن‌ها نیاز به بهسازی دارند و باید موضوعات زیباسازی، روشنایی و نصب و تأمین تجهیزات و فضای سبز آن‌ها در دستور کار باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز