خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی:

616 مورد عملیات امداد و نجات در سال جاری انجام شد / برگزاری کاروان‌ نذر آب برای پنجمین سال متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۱۵

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با بیان اینکه این جمعیت امداد و نجات مأموریت اصلی این جمعیت است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 616 مورد عملیات امداد و نجات انجام داده است. بیشترین عملیات امداد و نجات این جمعیت در سال جاری در پایگاه‌های هلال‌احمر زرندیه و دوراهی آشتیان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شهرجردی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: از مجموع عملیات امداد و نجات صورت گرفته، 431 مورد حادثه جاده‌ای، 44 مورد برف و کولاک، 27 مورد کوهستان، 8 مورد صنعتی و کارگاهی، 6 حادثه سیل و آبگرفتگی، و 100 مورد سایر خدمات بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی به 7680 نفر ارائه خدمات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 274 درصد رشد داشته است. در این بازه زمانی، 86 مورد رهاسازی صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه گذشته، افزایش 53 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 850 نفر در این استان اسکان اضطراری شدند که با افزایش 614 درصدی همراه بوده است. در این بازه زمانی 353 نفر توسط امدادگران این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته، 12 درصد کاهش دارد.

شهرجردی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک مؤسسه خیریه مردم نهاد است و به دولت و ارگانی وابسته نیست، تصریح کرد: داوطلبین سرمایه اصلی این جمعیت هستند و 22 خدمت توسط معاونین داوطلبین به جامعه ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: 13 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و یک پایگاه کوهستان در استان مرکزی به صورت دائم فعال است. در راستای اجرای طرح ماندگار، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر این استان، 500 واحد خون اهدا کردند. همچنین تشکیل مجمع خیران این جمعیت در 2 ماه گذشته با حضور 250 خیر، از دیگر توفیقات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تأکید کرد: در سال جاری برای نخستین بار، در راستای تأمین هزینه درمان، دارو و تجهیزات مورد نیاز، از سوی جمعیت هلال‌احمر این استان، 60 میلیارد ریال بین 3500 نفر از بیماران نیازمند این استان توزیع شد.

شهرجردی ابراز داشت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی نیز، 500 نفر درخواست کمک‌های دارویی داشتند که با تمامی این افراد تماس برقرار شده و درخواست‌های آنها به صورت 100 درصد پاسخگویی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری 25 میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره به 50 نفر از متقاضیان پرداخت شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در هر کدام از شهرستان‌های ساوه، دلیجان و خمین یک داروخانه برای دسترسی آسان مردم این مناطق به داروهای کمیاب ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی همچنین گفت: اعزام 45 کاروان سلامتی در روستاهای استان مرکزی و ارائه خدمات به 3000 نفر، از دیگر اقدامات سال جاری جمعیت هلال‌احمر این استان در راستای اقدامات بشردوستانه است‌.

شهرجردی افزود: 1290 روستا در این استان وجود دارد که 791 روستا دارای دهیاری است. از این تعداد، تاکنون برای بیش از 550 دهیاری بر اساس تفاهم‌نامه مجوز صدور خانه هلال صادر شده است که تعداد زیادی از آنها، سال آینده به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی ادامه داد: کاروان‌ نذر آب برای پنجمین سال متوالی برگزار شد و جمعیت هلال‌احمر این استان در این راستا خدمات شایسته‌ای ارائه کرد. در این نذر، حدود 45 پزشک متخصص و فوق تخصص به مدت 15 روز حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 4000 سبد غذایی به ارزش 40 میلیارد ریال از سوی این جمعیت تهیه شده و بین مددجویان نیازمند توزیع شده است.

شهرجردی تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا روزهای باقی‌مانده از سال، 5000 سبد غذایی دیگر در استان تهیه و بین نیازمندان توزیع شود. از 10 روز گذشته نیز توزیع 1000 سبد غذایی به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی در ارتباط با چگونگی رضایتمندی مردم جامعه از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، بیان داشت: در حوزه بازرسی در سامانه 111، هیچ شکایتی از سوی نهادهای مربوطه از جمعیت هلال‌احمر این استان ثبت نشده که این اتفاق از افتخارات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تأکید کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی سال 1401 به بیش از 200 نفر خدمات ارائه شد که از این تعداد 36 نفر توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال شدند.

شهرجردی ابراز داشت: در طرح امداد و نجات تابستانه نیز، 3500 نفر از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند و 141 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. در طرح امداد و نجات زمستانه نیز، به 2160 نفر خدمات ارائه شد و بیش از 64 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: طرح نوروزی سال 1402 جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از روز چهارشنبه 24 اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده با 10 پست خدمات بشردوستانه، ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی همچنین گفت: استانداری مرکزی، 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به جمعیت هلال‌احمر استان اختصاص داد که 20 میلیارد ریال آن برای تجهیز و توسعه پایگاه‌ها و 10 میلیارد ریال نیز برای خانه‌های هلال در نظر گرفته شده است.

شهرجردی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، 400 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی برای جمعیت هلال‌احمر این استان در نظر گرفته شده که از هفته گذشته تاکنون 80 میلیارد ریال آن به حساب جمعیت واریز شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز