خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مشهد مطرح کرد؛

شهرها به لحاظ کیفیت ساخت و ساز باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۷۹

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت وجود استاندارهای لازم در ساخت و ساز گفت: امروز دیگر قابل قبول نیست خانه‌ای با زلزله ۶ ریشتری تخریب شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد وحیدی امروز در همایش شهرداران خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: پرداختن به امور شهرداری‌ها به معنای پرداختن به امور ۸۰ درصد از مردم است و این بیانگر جایگاه شهرداری‌ها و شوراهای شهر است ازطرفی شهرداران، منتخب شوراهای شهرند و باید همراهی وهمکاری لازم به دور از دوگانگی بین شهردار و شورای شهر وجود داشته باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر دوگانگی بین شهرداری و شورای شهر به وجود بیاید هر دو مجموعه ضربه می‌خورند از طرفی این همراهی و یکپارچگی حکمرانی باید بین فرمانداری‌ها و استانداری‌ نیز وجود داشته باشد.

وحیدی عنوان کرد: خدمت به مردم هدف همه دستگاه‌هاست لذا مردم نباید دوگانگی را در بین نهادها ببینند بنابراین دستگاه‌ها اگر دوگانگی‌ بینشان وجود دارد را از بین ببرند تا خدشه ای در پرداختن به امور مردم ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه شهر بدون هویت، شهر نیست و ارزش‌ها و فرهنگ‌ها حول ارزش‌های معنوی باید حفظ شود گفت: حفظ هویت اسلامی و ایرانی شهرها مهم است و این هویت هم در ساخت و سازها و نیز در فضاها باید مشهود باشد.

وزیر کشور عنوان کرد: شهرها باید با اقتصاد شهری صحیح اداره شوند و درآمدهای پایدار به روش‌های ابتکاری باید برای اداره شهر تعریف شود ضمن اینکه هوشمندسازی فرایندها نیز باید در دستور کار همه دستگاه‌ها ازجمله مدیریت شهری قرار گیرد.

وحیدی بیان کرد: شهرها باید به لحاظ کیفیت ساخت و ساز از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم، بنابراین امروز دیگر قابل قبول نیست خانه‌ای با زلزله ۶ ریشتری تخریب شود.

وی  خاطرنشان کرد: سیما و منظر شهری نیز شایسته شهرها باید باشد، حمل و نقل عمومی نیز به صورت صحیح باید نوسازی شود بنابراین نظارت مستقیم و مداوم بر همه امور شهر از سوی مدیریت شهری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز