خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان کل کشور در گرگان:

گلستان از استان‌های پیشرو در مبارزه با پولشویی و جرایم مرتبط با حوزه مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۰۳۵

معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان از تلاش برای وحدت رویه در پرونده‌های مربوط به حوزه مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، علی جمادی گفت: ایجاد رویه واحد برای رسیدگی به پرونده های مربوط به مواد مخدر را دنبال می‌کنیم  تا هم در کوتاهترین زمان ممکن این پرونده‌ها رسیدگی شود و هم به موضوعات مرتبط با مواد مخدر مانند اموال و عواید حاصل از جرایم مواد مخدر  که به نوعی ارتباط با جرایمی مثل پولشویی وجود دارد، به صورت ویژه توجه و تمرکز شود. 

جمادی افزود: باید رسیدگی ها به نحوی باشد که پیشگیری از وقوع جرم حاصل شود و در در اینده  کاهش جرایم مرتبط با موادمخدر را در کشور و استان داشته باشیم .

وی ادامه داد: مدنظر ما از وحدت رویه ، یعنی همکاری و تعاملی خوبی در این حوزه  بین بخش های مختلف به ویژه قضاتی که در این حوزه پرونده رسیدگی می کنند وجود داشته باشد و در کارگاه آموزشی امروز هم به دنبال این هستیم تا تبادل افکار و تجربیات بین قضات رسیدگی کننده  صورت بگیرد که نتیجه این تعامل به نحوه شکل گیری صحیح پرونده منتهی شود و در نهایت نتایج خوبی که مدنظر قانونگذار در امر مبارزه با مواد مخدر دنبال می کند، محقق شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در قانون مبارزه با پولشویی وجود دارد و از آنجا که بیشترین ارتباط این قانون به حوزه موادمخدر و اموالی که حاصل از موادمخدر است و استفاده از این ظرفیت  قطعا در  آینده منتهی به روند کاهشی شدن پرونده ها خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور  افزود: خوشبختانه استان گلستان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان دارای ظرفیت و توانمندی خوبی دارند و به این حوزه ورود کرده اند و از این جهت در مبارزه با جرایم مرتبط با حوزه پولشویی و موادمخدر یکی از استان های پیشقدم در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز