خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۲۵۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم الیگودرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۵۶

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم سرمایه‌گذاری کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم ۱۲۵۰ میلیارد تومان است.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد:  یکی دیگر از مزیت‌های نسبی که ما در شهرستان داریم تنوع گیاهان دارویی است که ما مبتنی بر همین مزیت یک کارخانه فرآوری گیاهان دارویی تعریف کردیم که توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر انجام می‌شود.

وی افزود: جوامع محلی ما زمینه این کار را داشتند که ایجاد این کارخانه باعث می‌شود تعدادی از جوانان به صورت مستقیم در کارخانه مشغول کار شوند که اجرای طرح در ناحیه صنعتی سلطان گندمینه است که الان به استان محول شده و کار در مزرعه را نیز تقویت می‌کند.

خدابخشی اضافه کرد: طرح دیگری که تعریف کردیم کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم است، اراک در منطقه قطب آلومینیوم است و ما درخواست دادیم صنایع پایین دستی این سنعت در الیگودرز ایجاد شود به طور مشخص تولید پروفیل آلومینیوم که مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده و توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو اجرا و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲۵۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون دو فراخوان انجام شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری‌های خوبی در ارتباط با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان انجام دادیم که تاکنون توافقات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: قبلاً مجتمع کشت و صنعت ۲۰۰۰ رأسی را توسط صنایع شیر ایران اجرا کردیم و الان پیگیر هستیم که مجتمع کشت و صنعت ۵۰۰۰ رأسی اجرا کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: طرح دیگری که پیگیر هستیم و ماهیت اشتغال‌زایی دارد احداث منطقه ویژه اقتصادی است که مصوبه سفر رئیس جمهور را دارد،.

وی افزود: اگر بخواهیم در مجلس منطقه ویژه اقتصادی مصوب کنیم شورای نگهبان ایراد بار مالی می‌گیرد چون در این منطقه حتماً نیاز داریم نمایندگی گمرک را دایر کنیم که ایجاد آن چون وابسته به دولت است برای آن بار مالی ایجاد می‌کند که به هر طریق دولت باید موافقت کند.

این نماینده مجلس گفت: در این مورد دولت موافقت خود را اعلام کرده الان طبق ضوابط موجود اداره کننده منطقه ویژه اقتصادی نیز باید مشخص شود که با توجه به رایزنی‌هایی که انجام دادیم گروه صنعتی بارز در شهرستان فعالیت دارد با آن‌ها صحبت کردیم که اداره کننده منطقه ویژه اقتصادی الیگودرز باشند که می‌تواند شامل خود کارخانه لاستیک بارز هم باشد و در بحث صادرات و واردات نیز برای آن‌ها مفید خواهد بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پیگیر تعیین محدوده هستیم که همه باید به دبیرخانه مناطق ویژه و آزاد ارسال شود که مسیر بعدی آن را دنبال کنیم، فرآیندی زمان‌بر است اما می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز