خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری لرستان:

بزرگترین مشکلات جامعه امروزی نقدینگی سرگردان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۴۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی نقدینگی سرگردان است.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان با بیان اینکه همکاری و همراهی در تمامی ارکان زندگی بشر وجود داشته است، اظهار داشت: چنانچه تعاون به صورت رسمی و غیررسمی در زندگی ما جاری نباشد امکان پیشرفت کارها نیست.

وی افزود: امروزه شرکت های فراملیتی که بر اقتصاد دنیا موثر هستند با همین روش تعاونی فعالیت می کنند و شرکت های کشورهای مختلف در یک مجموعه واحدی همچون شرکت های نفتی، تولید خودرو و شرکت‌های اقتصادی بزرگ در حال فعالیت و تولید یک محصول مشترک در قالب شرکت های فرا ملیتی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد(تعاونی ها) و شرکت های فراملیتی توانسته اند تاثیر عجیبی بر زندگی بشر و اقتصاد دنیا و حتی فرآیند صلح و جنگ در دنیا بگذارند، ادامه داد: ضرورت تعاون تا جایی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده و در آیات مختلف قرآن توصیه به در کنار هم بودن شده است که نشان از اهمیت کار تعاونی دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در قانون اساسی مبتنی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی است، تصریح کرد: کسانی که قانون اساسی کشور را تحریر کرده اند به اهمیت تشکیل و فعالیت تعاونی ها در کشور واقف بوده اند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی نقدینگی سرگردان است، عنوان کرد: باید این وجوه سرگردان را به سمت تعاونی ها هدایت کنیم.

ابراهیمی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۶۰۳ تعاونی در استان با عضویت ۳۵ هزار نفر، تصریح کرد: حدود سه هزار تعاونی از این مجموع با عضویت ۲۳ هزار نفر فعال هستند که نسبت به جمعیت حدودا ۲ میلیون نفری استان آمار پایینی است و نشان می دهد که حدودا یک پنجاهم جمعیت فعال ما در تعاونی ها مشغول هستند.

وی ادامه داد: ما باید به عنوان دولت تلاش و تعاونی ها را تقویت کنیم و افراد فعال نیز به سمت تشکیل تعاونی ها حرکت کنند تا بتوانیم انقلابی را در این حوزه ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: حدود پنج هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان وام تکلیفی ارزان قیمت از محل تسهیلات تبصره ۱۸ لحاظ شده است که باید بخش زیادی از آن را به سمت تعاونی ها هدایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز