خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطرح کرد؛

دسترسی خط یک و چهار مترو در جناحین بافت تاریخی/ کمربندی شیراز اصلاح و ایمن سازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۹۴

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد زیرساخت دسترسی مناسب به بافت تاریخی شیراز گفت: این ابرپروژه ابعاد مختلف دارد که شامل پیاده محوری، تامین پارکینگ، بهسازی فضا‌های شهری،مسائل ترافیکی و ... است.

به گزارش ایلنا، محمد امین در نشست خبری تشریح اجرای زیرساخت دسترسی مناسب به بافت تاریخی و مرکزی شیراز با بیان اینکه کاهش ترافیک، تغییر و طرح هندسی معابر در این پروژه مورد توجه ویژه قرار دارد، عنوان کرد: شهرداری شیراز ۱۴ سال است در این حوزه ورود کرده و چهار مشاور اصلی طرح‌هایی ارائه کرده اند که در نهایت اجرای زیرساخت دسترسی مناسب به بافت تاریخی و مرکزی شیراز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به  دسترسی خط یک و چهار مترو در جناحین بافت تاریخی گفت: همچنین ایستگاه مترو در میدان شاهزاده قاسم (ع) هم در کنار بافت تعبیه شده است که از نقاط قوت این طرح در کنار پیاده راه گردشگری است.

امین در خصوص احداث پارکینگ در بافت تاریخی به عنوان یک ضرورت در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز بیان کرد: پارکینگ شهید دستغیب به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر خودرو‌های سواری برای اتوبوس‌های گردشگری هم فضای پارک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت دانشگاه علم و صنعت برای روان شدن ترافیک در بافت تاریخی شیراز گفت:  در افق ۱۴۰۹ در محدوده بافت تاریخی شیراز به پارکینگ بیشتری نیاز است و ظرفیت پارکینگ‌ها باید افزایش یابد و در ضمن دسترسی‌ها هم مناسب باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حمل و نقلی برای بافت تاریخی شیراز مشخص شده است و دسترسی غیرهمسطح به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا به پارکینگ و بافت تاریخی شیراز دسترسی آسان داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: در این طرح با پیاده محوری و گردشگری در بافت تاریخی معضل دسترسی برطرف می شود و معابر به سمت بافت به پیاده راه اختصاص داده می شود و علاوه بر پیاده محوری دسترسی به حمل و نقل عمومی نیز دیده شده است.

به گفته امین بحث های فنی در اجرای زیرساخت دسترسی مناسب به بافت تاریخی و مرکزی شیراز توجیه کننده است و براساس مطالعات  شهرسازی و فنی طرح جامع و کاملی است که همه ابعاد در نظر گرفته شده است و حتی اگر روزی بخواهد تراموا احداث شود این ظرفیت در طرح وجود دارد 

وی یادآور شد: در واقع این طرح بزرگ مقیاسی است که همه جوانب در آن دیده شده است 

تسهیل مسیر دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) و محور زندیه 

در ادامه رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه برای محور زندیه و میدان توپخانه در شهر شیراز هویت‌های تاریخی و توریست گردی در نظر گرفته شده است و زیرگذر حضرتی هم مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد، عنوان کرد:  بهترین گزینه اجرای تونل در این مکان است که کمک به بهبود ترافیک در مرکز شهر شیراز می کند. 

علی اکبر سلطانی با بیان اینکه در این طرح مسدود شدن خیابان حضرتی را نخواهیم داشت و صد متر به صدمتر فضا آزاد می‌شود، بیان کرد: در واقع  گذر برقرار است و از نظر ترافیکی و فعالیت کسبه خللی ایجاد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) و محور زندیه را ظرف ۲۴ ماه تسهیل خواهد کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه طرح زیرگذر حضرتی شیراز با هدف تسهیل دسترسی به بافت تاریخی شیراز اجرا می‌شود، یادآور شد: در این طرح بحث تسهیل دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز دنبال می‌شود.

به گفته وی این طرح در شمار پروژه‌های اولویت یک در طرح جامع ترافیک شهری قرار دارد و دارای ابعاد رونق اقتصادی و گردشگری در بافت تاریخی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد کسادی کسبه مسیر خیابان حضرتی نخواهیم بود یاداور شد: اعتبار این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که بازه زمانی ۲۴ ماهه برای آن درنظر گرفته شده است.

کمربندی شیراز اصلاح و ایمن سازی می شود

سلطانی در بخش دیگر صحبت هایش در خصوص کمربندی شیراز، گفت: این محور حدفاصل پل شهید اسکندری تا پل فسا است که مسئولیت محور به عهده مسکن و شهرسازی است و در سنوات مختلف با طرح تفضیلی، معضلاتی در این کمربندی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: طی چند تفاهم نامه، اجرای تقاطع‌ها در نظر گرفته شده که هنوز اجرا نشده اند و در نهایت شورا و شهرداری شیراز ، مسکن و شهرسازی و استاندار فارس ورود جدی تری در این حوزه داشتند و طبق تفاهم نامه نهایی از ۴۲ کیلومتر کمربندی، ۱۸ کیلومتر توسط شهرداری شیراز ایمن سازی و ۲۴ کیلومتر دیگر توسط مسکن شهرسازی ایمن سازی خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز تقاطع سفیر و قائم توسط مسکن و شهرسازی در عید سعید فطر کلنگ زنی خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: در ایمن سازی کمربندی شیراز، بحث خودرو‌های سنگین، اصلاح معابر، تابلو‌های ایمنی و ... مورد توجه است و حدود ۸۰ درصد مشکلات را با ایمن سازی و اصلاح معابر رفع خواهد شد و همچنین اجرای کمربندی دوم شیراز در بودجه سال آینده دیده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز