خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت و گوبا ایلنا:

همه مدارس فارس از شنبه حضوری هستند/ به هیچ عنوان مایل به تعطیلی مدارس نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق گزارش مستند مسئولان کشور ۹۰ درصد مراجعات مسمومیت های اخیر در مدارس ناشی از جو روانی بوده است و در دانش آموزان استرس ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، محمد خلیل عسکری در گفت و گو با ایلنا و با بیان اینکه در خصوص حوادث اخیر ما به هیچ عنوان مایل به تعطیلی مدارس و فاصله گرفتن دانش آموزان از درس نیستیم، افزود: در فارس پیرامون اتفاقات اخیر با مسوولین استان صحبت کرده ایم که به سمت تعطیلی مدارس نرویم.

وی ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش این است که به سمت آموزش حضوری حرکت کند و اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان ، حفظ آرامش معلمان و اطمینان خاطر خانواده ها است.

عسکری با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم که تعطیلات گسترده ای است و باید مراقب باشیم که این تعطیلی ها به یکدیگر گره نخورد و دوباره دچار افت تحصیلی دانش آموزان نشویم، تصریح کرد: اگر مجموعه علوم پزشکی ، بخش بهداشت و درمان و  دستگاه های امنیتی اجازه بدهند از روز شنبه 20 اسفند آموزش حضوری مدارس شروع می شود.

وی در پاسخ به اینکه از روز شنبه تا پایان سال فقط 5 روز تحصیلی مانده است ، گفت: برای یک ساعت آموزش حضوری هم ارزش قائلیم و نمی توانیم دوباره بستر فضای مجازی را در این روزها مهیا کنیم و ناگزیر باید به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسمومیت ها در شهرستان های استان بسیار کمتر شده است و امیدواریم از هفته جدید هیچگونه مسمومیتی در سطح استان فارس نداشته باشیم.

عسکری تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف انرژی در ماه های اخیر بر اساس مصوبه استانداری دستگاه ها و ادارت موظف به کاستن ساعات کاری کارمندان خود شدند اما آموزش و پرورش ترجیح داد به جای تعطیلی، مساله فرهنگ سازی در این زمینه را جایگزین تقلیل ساعات کاری ادارات تابعه و مدارس کند و در این خصوص بسیار موفق عمل کرد بنا براین فرهنگ سازی کار اصلی این دستگاه است.

وی گفت: خانواده ها توجه داشته باشند در دوران کرونایی آسیب های زیادی را از آموزش های مجازی متحمل شده ایم و تعطیلی ها خسارت زیادی را به فرآیند تعلیم و تربیت وارد کرد.

همه مدارس فارس از شنبه حضوری هستند/ به هیچ عنوان مایل به تعطیلی مدارس نیستیم

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر معدل کتبی پایه های دهم تا دوازدهم در کنکور باید تلاش کنیم در تراز نمرات کتبی جهش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمام تلاش خود را در راستای ارائه آموزش های حضوری به کار خواهیم گرفت و به خانواده ها این اطمینان را می دهیم که تا پای جان از سلامت دانش آموزان محافظت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در آینده معدل آن ها در کنکور تاثیر زیادی دارد ، برآورد کارشناسی نشان می دهد که استان فارس در کنکور امسال موفق عمل کرد اما در امتحانات نهایی موفقیت کمتری نسبت به کنکور داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس  با بیان اینکه در حکمرانی تربیتی بیشتر به سمت کارهای  ایجابی حرکت می کنیم  تا سلبی  و معتقدیم باید فرهنگ سازی نسبت به آن صورت گیرد، اظهارداشت: باید دانش آموزان را در میدان جامعه حرکت دهیم و از فرصت های مختلف برای آموزش حضوری استفاده کنیم.

 وی در خصوص دل نگرانی والدین برای فرستادن فرزندان خود به مدارس گفت: به خانواده ها هم این آرامش خاطر را می دهیم که در جهت امنیت دانش آموزان در مدارس نهایت تلاش خود را انجام دهیم و باید دست به دست هم دهیم تا فضایی که ایجاد شده شکسته شود.

به گزارش ایلنا، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس همچنین  اطلاعیه ای را در خصوص آموزش حضوری مدارس در هفته پیش رو صادر کرده است که در بخشی از آن آمده است:

 براساس پرسش های مکرر و همچنین درخواست های فراوان دانش اموزان، اولیا و همکاران دلسوز فرهنگی، به همت خدمتگزاران شما در آموزش و پرورش استان، همه مدارس از روز شنبه ۲۰ اسفند لغایت چهارشنبه۲۴ اسفند ۱۴۰۱ باز و کادر مدیریتی و معلمان عزیز ما آماده امتداد فرایند تعلیم و تربیت به عزیزان دلمان می باشند.

قطعا حضور حداکثری دانش آموزان در هر مدرسه، نشانه تلاش جمعی مجموعه همکاران در آن واحد آموزشی است و این تلاش نیز از نظر دور نخواهد ماند و لازم است مدیران مدارس استان نیز با هوشیاری کامل زمینه اجرای این امر را محقق سازند.

با توجه به برگزاری آزمون شبه نهایی استانی درس فیزیک در پایه دهم رشته های ریاضی و تجربی و درس جغرافی درپایه دهم رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی و همچنین درس شیمی در پایه یازدهم رشته های ریاضی و تجربی و درس علوم و فنون ادبی۱ در پایه یازدهم رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی درروز یکشنبه ۲۱ اسفند۱۴۰۱، ضروری است دانش آموزان عزیز با آمادگی کامل در این آزمون ها حضور یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز