خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

اگر ام‌المصائب کشور شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۶۷

استاندار اصفهان گفت: وقتی در استان به مسائلی چون آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی ورود می‌کنیم شاهدیم ریشه به سوءمدیریت‌های انباشته طی بیش از ۲٠ سال باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،‌ سیدرضا مرتضوی اظهار داشت: اصفهان به واسطه ظرفیت‌های عظیم انسانی و موقعیت سوق‌الجیشی در مرکز کشور، تلاش کرده به‌عنوان پشتیبان نقشی ویژه در پایداری ایران داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی،هنری و مذهبی اصفهان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه قوی که نقش محوری در جهان تشیع داشته و اساتیدی که از گذشته تا امروز تلاش کردند و همه جا زبانزد خاص و عام هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات انباشت شده در اصفهان از گذشته تا امروز، گفت: وقتی در استان به مسائلی چون آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی ورود می‌کنیم شاهدیم ریشه به سوءمدیریت‌های انباشته طی بیش از ۲٠ سال باز می‌گردد.

مرتضوی با بیان اینکه اگر برای فرونشست اگر کاری نکنیم، فردا امکان برنامه جایگزینی نخواهد بود یادآور شد: اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده و در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم و انتظار این است حسب وظیفه و ماموریتی که بر دوش این استان است، در این بخش‌ها نگاهی ویژه شکل بگیرد و مسأله‌ای به‌عنوان مسائل لاینحل باقی نماند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر ام‌المصائب کشور یعنی تمرکزگرایی حل شود و برخی اختیارات به استان‌ها بازگردد، بسیاری از مسائل استان‌ها حل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه طرح مولدسازی با تجربه طرح‌های قبلی امروز در اولویت است، خاطرنشان کرد: معتقدم اگر این موضوع به‌صورت متمرکز دنبال شود احتمالا دچار مشکلات عدیده در آینده خواهد شد، اما اگر با نظارت کافی به استان‌ها واگذار شود، این امکان فراهم خواهد شد که نابسامانی‌ها در بخش‌های مختلف، به سرانجام برسد و قطعا نگاه شما در تقویت نگاه تمرکززدا در کشور کمک خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز