خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

برای توسعه روابط ایران و چین، باید زیرساخت‌های بانکی دو کشور فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۸۸

مشکل انتقال وجوه بین بانک‌های ایرانی و چینی، عمده ترین مشکلات توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.

رییس اتاق اصفهان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و دونگ گوان چین با حضور هیات ۳۰ نفری چینی خواستار برداشتن موانع توسعه روابط اقتصادی ایران و چین شد و گفت: در گستره بین الملل نباید مانعی برای روابط اقتصادی بین کشور‌ها ایجاد شود و فعالان اقتصادی نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی کشور‌ها ایفا می‌کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «خسرو کسائیان» مشکلات انتقال وجوه بین بانک‌های ایرانی و چینی را یکی از عمده‌ترین مشکلات توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و اظهار داشت: برای توسعه روابط، ابتدا باید زیرساخت‌های بانکی دو کشور فراهم شود و تحت تاثیرفشارهای برخی از کشور‌ها قرار نگیرد.

وی به نقش تحریم‌های اقتصادی در کاهش روابط تجاری اصفهان و چین اشاره کرد و افزود: چنانچه این تحریم‌ها کاسته شود شاهد افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

دبیر حزب کنگره خلق دونگ گوان چین در این نشست، چشم انداز روابط تجاری ایران و چین را روشن ارزیابی و تصریح کرد: اصفهان پتانسیل بسیاری برای توسط همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی با دونگ گوان دارد.

«ژا جین‌ها» Xa Jinanhua اصفهان را شهری زیبا و برجسته کشور ایران توصیف کرد و ادامه داد: وجود هنرهای دستی و معماری ارزشمند می‌تواند زمینه حضور گردشگران دونگوان چین را فراهم سازد.

وی دونگ گوان را یکی از شهرهای مهم صنعتی استان گوانگ دونگ چین برشمرد و بیان داشت: تولید ناخاصل داخلی این شهر در سال ۲۰۱۳ برابر با ۵۴۹ میلیارد یوان می‌باشد و حجم صادرات و واردات این شهر به ۱۵۳ میلیارد دلار است.

وی گفت: روابط اقتصادی فقط در حوزه مبادله کالا و کالا نیست بلکه می‌تواند در بخش‌های سرمایه گذاری نیز تعریف شود.

وی تاکید کرد: چین کشوری فقط صادرکننده نیست و می‌تواند کالاهایی مانند صنایع دستی اصفهان را وارد کند.

دبیر حزب کنگره خلق چین در این نشست خواستار تقویت روابط گردشگری بیان دو شهر دونگ گوان و اصفهان شد و اذعان داشت: سال گذشته شهروندان دون گوان ۸۰ هزار سفر خارجی به سایر کشور‌ها داشتند که متاسفانه ایران جزو آن نبوده است و باید شرایطی فراهم شود که گردشگران دون گوان از آثار اصفهان بازدید بعمل آورند.

گفتنی است در این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان پس از شنیدن اظهارات رییس اتاق اصفهان و رییس هیات چینی به مذاکره با طرف‌های خود در بخش‌های تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات، محصولات فناوری اطلاعات، پوشاک، گردشگری و هتل سازی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز