خبرگزاری کار ایران

موج مسمومیت‌های دانش آموزان به یزد رسید/ از تکذیب مسئولان تا تایید خانواده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۴۷

ماجرای مسمویت دانش‌آموزان و استشمام بوی نامطبوع به استان یزد رسید و علی رغم تکذیب مسئولان، مدارس مناطقی از شهر یزد درگیر این موضوع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، در حالی که طی روزهای گذشته تایید تلویحی عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در برخی شهرها اعلام شده و این ماجرا را وارد فاز جدید کرده بود، امروز چهاردهم اسفندماه مسمومیت‌ها به مدارسی در یزد هم رسید و بسیاری از خانواده‌ها را نگران کرد.

گزارش‌های رسیده به خبرنگار «ایلنا» حاکی از بروز مسمومیت در مدرسه دخترانه سیدالشهدا است و شماری از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش یزد اما این موضوع را شایعه دانست و به رسانه‌ها گفت: ‌حال همه دانش‌آموزان خوب است و علت استشمام بوی نامطبوع در دست بررسی است.

این ادعا در حالی مطرح شده که صبح امروز در طبقه دوم دبیرستان دوره اول متوسطه سیدالشهدا یزد، بوی نامطبوعی توسط دانش آموزان استشمام شد که بعد از آن بلافاصله دانش‌آموزان به حیاط مدرسه منتقل و سپس با اورژانس تماس گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، نیروهای اورژانس بعد از حضور در مدرسه هفت نفر از دانش‌آموزان که علائم تنفسی داشتند را برای اطمینان خاطر به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گفته محسن گلستانی فر، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده حال همه دانش آموزان خوب است و جای نگرانی نیست.

تکذیب مسمومیت دانش‌آموزان و معلمان یزدی

سیدمحمدرضا مدرسی؛ فرماندار یزد هم با اشاره به شایعه مطرح‌شده در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان در یزد با بیان اینکه تمام معلمان و دانش‌آموزان سالم هستند و هیچ مسمومیتی وجود نداشته گفت: بلافاصله پس از اعلام این شایعه و خبر، اورژانس به محل اعزام شد و خوشبختانه هیچ مسمومیتی برای هیچ شخصی به وجود نیامده است و در زمان حاضر تمام معلمان و دانش‌آموزان مدرسه اعلام‌شده در سلامت کامل هستند.

خانواده ها: دانش آموزان به مرکز درمانی منتقل شدند

مادر یکی از دانش‌آموزان با ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش به ایلنا گفت: فرزندم حالت تهوع داشته و رنگ پریده بود و به علت استشمام بوی نامشخصی هم دچار سردرد و سرگیجه شده بود.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها به صورت مشترک در تعدادی از دانش آموزان دیده شده افزود: کادر مدرسه نیز دچار اضطراب شده و توصیه دارند که از اعزام دانش آموزان به مدرسه خودداری کنیم.

پیگیری‌های خبرنگار ایلنا در برخی از مدارس حاکی از این است که کادر آموزشی مدرسه به دانش آموزان به صراحت گفته‌اند که مسئولیت این موضوع به عهده خودتان است و می توانید از حضور در مدرسه خودداری کنید.

همچنین اخبار تایید نشده از وجود مسمومیت در مدرسه خالقیه یزد، جواد الائمه و امام حسین نیز اعلام شده اما هیچ یک از مسئولان این موضوع را تایید نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز