خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی:

قرارگاه بررسی و پیشگیری از حوادث مسمومیت دانش آموزان استان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۷۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه اجرایی مشترک برای بررسی و پیشگیری از حوادث احتمالی مسمومیت دانش آموزان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر هنربر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه موضوع مسمومیت دختران دانش آموز در کشور اتفاقی جدید و ناشناخته است، گفت: طبق گزارش وزارت کشور این موضوع همچنان در دست بررسی است و تاکنون مسمومیت ثابت و تایید نشده است.

وی افزود: قرارگاه اجرایی مشترک برای بررسی و پیشگیری از حوادث احتمالی مسمومیت دانش آموزان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ۱۳ دستگاه استانی، از امروز صبح تشکیل و در محل اورژانس استان مستقر شده اند و هر روز در محل اورژانس با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش به عنوان دبیر قرارگاه، اورژانس، هلال احمر، اداره کل اطلاعات، سپاه، فراجا، دفتر امنیتی استانداری، پدافند غیرعامل استانداری، آتش نشانی؛ نماینده دادستان و... برای تسهیل در امور به بررسی مساله می پردازند.

وی ادامه داد: رییس مرکز اورژانس استان نیز به عنوان سخنگوی قرارگاه تعیین شده و اتفاقات و رویدادها لحظه به لحظه مطرح خواهد شد. 

هنربر گفت: از میان ۳ مدرسه ای که حادثه گزارش شده بود، شخصا از مدرسه شهید ستار داداشی بازدید کردم، در این محل به نظر می رسید موضوع تحت تاثیر جو روانی بوده و دانش آموزان بیشتر از مشکل مسمومیت دچار ترس و تنش بودند، اما این به معنی سهل گرفتن موضوع از طرف مسئولان نیست و ما شرح وظایف خود را بطور جدی پیگیری  خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان حادثه دیده به مرکز اورژانس سینا و مردانی آذر انتقال یافتند، تاکید کرد: تا عصر امروز ۱۵ نفر ترخیص شده اند، طبق نظر پزشکان تا آخر شب همه دانش آموزان مرخص و به خانه انتقال خواهند یافت.

هنربر با اشاره به اینکه گلایه های اصحاب رسانه صحیح است، گفت: مدیریت جو روانی با کمک اصحاب رسانه محقق خواهد شد، تلاش می کنیم دلخوشی مردم در شب عید به ناراحتی تبدیل نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: هر حادثه ای که در حوزه ما اتفاق افتاده من همیشه پاسخگوی رسانه ها بوده ام، تصمیم داریم برای پیشگیری از سردرگمی اطلاعاتی و آگاهی شهروندان از طریق مجاری اصلح تیم رسانه ای در بخش مدیریت بحران تشکیل دهیم تا موارد این چنینی را پیگیری و مدیریت کند.

محمدباقر هنربر، با تاکید بر اینکه این اتفاق بحران نیست، طبق قانون حوادث طبیعی کشور منشا این مسأله تاکنون معلوم نشده که حمله شیمیایی، حمله بیوتروریمسی یا چه چیزی هست، علایمی وجود داشته ولی تاکنون از لحاظ بالینی مسأله مسمومیت تایید نشده است.

وی اضافه کرد: از دیدگاه رسانه ها چون اتفاقی خارج از روال عادی و باعث نگرانی و تشویش در زندگی مردم است، بحران تعریف می شود، ولی در تعریف و شرح وظایف مدیریت بحران این مسأله بحران تعریف نشده است.

هنربر با تاکید بر اهمیت مدیریت جو روانی در دوره قبل و بعد از حادثه اظهار داشت:  کارگروهی داریم در مدیریت بحران که بعد از هماهنگی اداره کل بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به محل مراجعه کرده و در بحث روانشناسی حادثه دیدگان عمل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز