خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد؛

۵۰ دانش آموز در یک مدرسه دخترانه نیشابور مسموم و راهی بیمارستان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۰۴

صبح امروز تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان نظام‌الدین بقراط در شهر نیشابور براثر به هم خوردن حالشان به اورژانس منتقل شدند، بروز این اتفاق هم‌زمان با حوادث سریالی مسمومیت‌ دانش‌آموزان دختر در سایر نقاط کشور موجب بروز ابهاماتی در خصوص علت و نحوه این اتفاق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون مدیرکل و مدیر اداره آموزش‌وپرورش نیشابور در خصوص این اتفاق گفت: امروز صبح به ما اطلاع دادند تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه بقراط حالشان بهم خورده و مساعد نیست.

سیدمهدی قاضی اظهار داشت: بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده نیروهای اورژانس در مدرسه مستقر شدند‌ و تعدادی از این دانش آموزان که دچار بی حالی و سرگیجه بوده و واقعا حال خوبی نداشتند به بیمارستان منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان نیز به لحاظ جو روانی و نگرانی و اظطراب دچار استرس شده بودند و مورد خاصی نداشتند، اظهار کرد: از حوزه‌های مختلف شهرستان مسئولان در مدرسه حضور دارند و موضوع در حال بررسی است و به محض اینکه موضوع خاصی تایید شود و به یک نتیجه جامع در مورد علل این حادثه برسیم حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

قاضی عنوان کرد: خانواده ها نگران نباشند و مورد خاص و نگران کننده‌ای نیست و دانش آموزانی که به بیمارستان منتقل شدند بر اساس چیزی که پزشکان می‌گویند مورد خاصی ندارند و از بابت احتیاط و محکم‌کاری به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال عمومی همه دانش آموزان خوب است و مشکل خاصی نداریم. 

وی اعلام کرد: در جریان حادثه مسمومیت تعدادی از دانش‌آموز از دبستان پسرانه بقراط سه نفر و دبیرستان دخترانه بقراط ۳۴نفر و در کل ۳۷نفر به اورژانس منتقل شده و ۲۰ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند و حال عمومی همه دانش‌آموزان خوب است.

وی خاطرنشان شد: از خبرنگاران‌ و رسانه ها می‌خواهیم کمک کنند تا نگرانی در جامعه ایجاد نشود و خانواده ها اطمینان داشته باشند مورد خاصی نیست و همکاران فرهنگی ما خادمان مردم هستند و شبانه روز در حال تلاش هستند و این‌ موضوع نیز باید بررسی شود و هم‌اکنون هیچ مطلب خاصی نمی توانیم اعلام کنیم تا تحقیقات و بررسی ها انجام شود. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده تاکنون هیچ نوع سمی در محیط دبیرستان بقراط نیشابور شناسایی نشده است.

ابوالفضل اسدی افزود: کارشناسان این سازمان پس از گزارش این حادثه بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و با توجه به اظهارات مصدومان به بررسی دقیق محل پرداختند.

به گفته تعدادی از دانش‌آموزان روز گذشته در اواخر ساعات کاری بویی در این مدرسه منتشر شده بود که بلافاصله دانش‌آموزان به حیاط منتقل می‌شوند و امروز هم دوباره با انتشار این بو حال تعدادی از دانش‌آموزان به هم‌ می‌خورد.

به گفته آن ها با انتشار بویی شبیه پیاز در فضای کلاس‌ها آنان دچار سوزش گلو، تنگی‌نفس و سرگیجه شده و تعدادی غش کردند و دانش‌آموزان حادثه دیده با سه دستگاه آمبولانس و یکدستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس منتقل شدند و از این تعداد حال پنج نفر وخیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز