خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۱۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تشکیل انجمن میراث فرهنگی با هدف حمایت، حفاظت و صیانت ازآثار گران‌بها در استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور روز یکشنبه - چهارده اسفند ماه - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجمن میراث فرهنگی، نهادی ملی، فرهنگی و غیرانتفاعی است، اظهار داشت: با استناد به بند ۱۲ ماده سه قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بر حسب ضرورت در مراکز استان ها، شهرستان ها، شهرها، بخش‌ها و دهستان‌ها به نام همان محل مورد نظر این انجمن تشکیل می‌شود.

وی افزود: هدف از تشکیل این انجمن همکاری و همیاری در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه با وزارتخانه، جهت حمایت، حفاظت و صیانت از آثار و حفاظت از میراث فرهنگی، معرفی، آموزش، فرهنگسازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت: ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن با هدف پیشگیری، تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدت‌های مالی و معنوی مردم، ثبت، حفاظت، معرفی، پژوهش، همکاری با مراجع ذیصلاح برای برخورد با متخلفان ضوابط و مقررات، پیشنهاد راهکارهای عملی برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی و خرید و فروش غیر مجاز اموال فرهنگی بخشی از وظایف اعضای انجمن میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

حسن‌پور گفت: استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهردار مرکز استان، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اطلاعات، فرمانده انتظامی، فرمانده بسیج، رئیس دانشگاه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، صدا و سیما، حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سه نفر از مدیران سازمان های مردم نهاد فعال و سه نفر از صاحب‌نظران و خبرگان میراث فرهنگی به عنوان اعضای این انجمن در استان معرفی شدند و احکام خود را دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: فرمانداران نیز به عنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان‌ها باید طبق اساسنامه، نسبت به تشکیل انجمن در شهرستان‌ها، بخشداری‌ها، دهستان‌ها و روستاها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز