خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری البرز:

نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران در استان البرز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۵۹

رئیس پارک علم و فناوری البرز و عضو هیئت مدیره صندوق البرز گفت: نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران که به اختصار ( CDMC) نامیده می‌شوند در استان البرز افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی عباسی با اعلام اینکه ساختمان نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران به زودی در کرج افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و در مساحت ۷۰۰۰ هزار متری آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: این مجتمع با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز در چهار طبقه بنا شده است. در این ساختمان ۱۱  مرکز توسعه و تولید( CDMC) تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز و با هدف ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت فعالیت خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار ( CDMC) نامیده می‌شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن ها عبارت است از: کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرآیندهای صنایع و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید است.

وی افزود: یازده CDMC مستقر در این مرکز، در حوزه های صنعتیِ مختلف از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، ساختمانی، شیمیایی، لوازم خانگی، صنایع خلاق و.... فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد؛ افتتاح و بهره برداری از این پروژه، گامی مهم در حمایت از شتابدهنده ها، استارت آپ ها و تجاری سازی ایده های فناورانه و نوآورانه خواهد بود.

آیین افتتاحیه این پروژه روز سه شنبه شانزدهم اسفند و همزمان با نیمه شعبان با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز