خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

تعداد شرکت های دانش‌بنیان استان مرکزی نسبت به میزان کشوری پایین‌تر است/1420 اشتغال دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۲۲

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 229 واحد فناوری در پارک علم و فناوری استان مرکزی وجود دارد که 23 مورد آن شرکت های دانش بنیان هستند که این رقم نسبت به میزان کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خیرالدین در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک و علم و فناوری استان مرکزی، افزود: تاکنون بر روی تعدادی شرکتهای دانش بنیان کار شده و اکنون نیاز است بر روی خروجی این شرکت‌ها که ایجاد اشتغال و فروش محصول است کار شود.

وی ادامه داد: 1420 اشتغال دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مرکزی ایجاد شده است و محصولات این پارک در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسیده که در مقایسه با پارکهای سایر استان‌های کشور عدد مناسبی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: کارگروه اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری برگزار می شود که تعداد برگزاری این نشست در استان مرکزی پایین است.

خیرالدین تصریح کرد: به عنوان مثال خرید از محصولات شرکتهای دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی از جمله مصوبات این کارگروه بوده و نیاز است این مصوبه برای رفع مشکل شرکت‌های دانش بنیان ها در استان مرکزی نیز تصویب شود.

وی بیان داشت: بر اساس ماده 34 ضوابط اجرایی بودجه سال جاری حداقل ۱۰ درصد دارایی های تملک استان ها باید برای طرح های فناورانه هزینه شود. بودجه تملک دارایی استان مرکزی 1260 میلیارد تومان است که 10 درصد این بودجه 126 میلیارد تومان می شود و باید این موضوع پیگیری شود. این منابع مالی باید در زمینه تقویت شرکت‌ها، تعمیر و تجهیزپارک، تکمیل طرح های نیمه کاره و افزایش سهم دولت در پژوهش صندوق فناوری هزینه شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، تأکید کرد: بر اساس این قانون یک شرکت خصوصی در صورتی که در پارک علم و فناوری یک شرکت احداث کند، پارک باید سند اعیان به آن بدهد. همچنین بر اساس این قانون شرکتهای دانش بنیان می توانند دفاتر خود را در بخش مسکونی مستقر کنند.

خیرالدین ابراز داشت: رئیس پارک علم و فناوری، پارکبان نبوده و روسای پارکها وظیفه ندارند تنها آن مجموعه را آباد کنند، بلکه باید بخش خصوصی را در این بخش وارد کرده و از این بخش کمک بگیرند. در پارکهای علم و فناوری یک آورده باید توسط دولت ارائه شود و 8 آورده توسط بخش خصوصی تامین شود. همچنین تعامل با دانشگاه‌ها و ایجاد پردیس خصوصی از جمله مهم ترین وظایف رئیس پارک و علم و فناوری استان مرکزی بوده و نیاز است پردیس علم و فناوری دانشگاه اراک در جوار این دانشگاه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 1100 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده که از این تعداد 900 شرکت دانش بنیان نوع 3 است، اضافه کرد: شرکت هایی که محل اصلی فعالیت آنها در مناطق کمتر برخوردار است؛ شرکت های نقش آفرین در حل مسائل راهبردی یا اساسی کشور؛ شرکت هایی که محل اصلی فعالیت آنها پارک های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری است و شرکت های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، خلاق، نوآفرین و علوم انسانی و اجتماعی در زمره شرکت‌های دانش بنیان نوع 3 به شمار می آیند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: 11 هزار و 400 واحد فناور در کشور وجود دارد که از این تعداد 17 درصد معادل 2200 شرکت‌ از این موارد، دانش بنیان هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز