خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم برخورد قضایی با بانک های خصوصی که در استان هزینه نمی‌کنند/ نظام دو نرخی همواره فساد زاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۱۲

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخی بانک های خصوصی اعتبارات استان را جذب کرده و در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند، که با این مجموعه ها بصورت قضایی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد کلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه اقتصادی، حوزه‌ایست که هر روز با مشکل جدیدی مواجه است.

وی درباره تدابیر دولت برای تنظیم بازار و تورم گفت: اقتصاد نمی‌تواند به صورت جزیره‌ایی عمل کند و تیم اقتصادی استانداری در تلاش است که میزان تاثیر گذاری قیمت در تورم را کاهش دهد.

کلامی افزود: در زمان آزاد سازی یارانه ها طبق پیش بینی های انجام شده استان توانست با تدابیر لازم از کمبود جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان تحویل دولت، آذربایجان شرقی واردکننده مرغ از سایر استان‌ها بود که امروزه تقریبا ا‌ین قضیه حل شده و استان آذربایجان شرقی در تولید و عرضه مرغ خودکفا است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۰درصد نیروهای شاغل در صمت استان تا دهه آخر اسفند و دهه اول فرودین موظف به بازدید و بازرسی میدانی هستند.

وی افزود: ذخیره آرد استان در آبان ماه به نحوی بود که آردی در تبریز برای پخت نان نداشتیم ولی امروز ذخیره ۳ ماهه آرد داریم.

کلامی با بیان اینکه تا امروز آذربایجان شرقی کمبود گوشت نداشته و کمترین قیمت گوشت در کشور را دارد، ادامه داد: ۴۸۰ تن گوشت به فروشگاه‌های استان تزریق شده و ۵۰ هزار قطعه گوسفند برای شب عید وارد بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: در آینده چالش اصلی کشورها چالش امنیت غذایی است و تمام برنامه‌های معاونت اقتصادی استان برای تامین و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی برای سال‌های آینده استان است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع انتقال حسابهای مس به استان اهتمام عمومی برای این امر است، همه خواستار اختصاص منابع به استان هستند و نتیجه حضور رییس جمهور مصوبه ۱۴ بندی در مورد مس سونگون بود که در این زمینه کارگروه راهبردی با راهبری معاونت اقتصادی تشکیل شده است.

کلامی با اشاره به میزان گردش حساب مس سونگون در استان گفت: نزدیک به ۹ همت از حساب های مس در استان گردش دارند و این کافی نیست ولی باید همه منابع مس به استان منتقل شوند، مس در استان اذربایجان شرقی نزدیک به ۱۰۰ همت پروژه مصوب دارد و در آخرین شورای برنامه ریزی استان ساختن شهرک صنعتی مس مصوب شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ما در صنعت مس تعارض منافع داریم و برخی اجازه نخواهند داد که منافع آنها تقطیع شده و به ما انتقال یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما در استان چیزی به نام قاچاق آرد و نان نداریم، متذکر شد: نظام دو نرخی همیشه فساد زاست، این قضیه در سیمان و دلار و آرد موازی بوده و تفاوت قیمت آرد در بازار معنی دار است و دولت دنبال اصلاح ساختار است.

وی خاطرنشان کرد: اذربایجان شرقی، استانی مولد در بحث سرمایه گذاری است و به نوعی آمارهای ملی نشان گر سرمایه گذاری زیادی در استان است، مشکل سرمایه گذار نداریم مساله ما در بحث زیرساخت هاست.

کلامی افزود: موضع دولت نسبت به بانک های خصوصی مشخص است و برخی بانک های خصوصی همراه با استان و نقش سازنده‌ایی در استان دارند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده بانک های خصوصی همراه با استان نیستند و منابع استان را در سایر استان‌های دیگر هزینه می‌کنند و بزودی با بانک هایی که منابع استان را در استان‌های دیگر هزینه می‌کنند با همکاری قوه قضاییه برخورد خواهد شد.

کلامی در پایان گفت: تکمیل زیرساخت ها یکی از برنامه‌های مهم تیم اقتصادی در استان برای سال آینده است و از اعتبارات سفر رئیس جهمور حدود ۳ همت به پروژه های عمرانی تخصیص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز