خبرگزاری کار ایران

پس از دو دهه انتظار؛

قطار شهری کرج به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۹۹۷

وزیر کشور گفت: ۳۴۰ کیلومتر مترو در کشور با بیش از ۲۳۰ ایستگاه راه اندازی شده و حدود ۲۰۰ کلیومتر با ۱۳۷ ایستگاه جزو مصوبات دولت سیزدهم است که بخش عمده آنها در این دوره محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا از البرز، احمد وحیدی در مراسم افتتاح فاز یک خط دو قطار شهری کرج که امروز دوشنبه در ایستگاه 45 متری گلشهر صورت گرفت با عنوان اینکه قطار شهری کرج از مطالبات اساسی مردم کلانشهر کرج است، اظهار کرد: امید است با همت و روحیه انقلابی و جهادی کارگزاران نظام در استان در کمتر از دو سال مجموعه خط دو قطار شهری کرج برای استفاده مردم مهیا شود. 

وحیدی گفت: استان البرز استانی راهبردی و استراتژیک است که بخش قابل توجهی از بار و مسئولیت پایتخت را بر دوش دارد. 

وی افزود: ۳۴۰ کیلومتر مترو در کشور با بیش از ۲۳۰ ایستگاه راه اندازی شده و حدود ۲۰۰ کلیومتر با ۱۳۷ ایستگاه جزو مصوبات دولت سیزدهم است که بخش عمده آنها در این دوره محقق خواهد شد. 

وزیر کشور گفت: در پروژه قطارشهری کرج ۲۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت تامین اعتبار شده که ۶۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به امسال بوده و تزریق اعتبار برای سال آینده نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی در کشور بسیار حائز اهمیت است و باید برای برون رفت از ترافیک های درون و برون شهری لازم و ضروری است. 

قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر بین ایستگاه های گلشهر و طالقانی کرج احداث شده است.

اکنون یک رام قطار با هفت واگن در حال جابه جایی مسافران شهری در خط ۲ قطار شهری کرج است که در آینده نزدیک یک رام قطار دیگر به این خط افزوده می شود.

عملیات احداث خط ۲ قطاار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است .

گشایش قطعه نخست خط ۲ قطار شهری در هسته مرکزی کلانشهر کرج نقش موثری در استفاده مردم از وسیله نقلیه عمومی و ارزان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز