خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور:

تصویب و تخصیص به موقع بودجه انتخابات ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۷۹

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور با مهم شمردن موضوع تقویت زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی در فرمانداری ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات، گفت: تصویب بودجه کامل انتخابات و تخصیص به موقع آن برای برگزاری هر چه باشکوه انتخابات ضرورت جدی است

به گزارش ایلنا، محسن اسلامی با اشاره به آغاز فرایندهای انتخاباتی برای سال ۱۴۰۲ افزود: برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات در سال آتی رویکرد اصلی ستاد انتخابات وزارت کشور است.

وی ادامه داد: در این راستا تمام تلاش بر این است که با بسترسازی زیرساخت های فنی و پشتیبانی، زمینه را برای برگزاری موفق انتخابات در کشور فراهم سازیم.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به امر مهم انتخابات و مشارکت مردم در امور سیاسی است؛ خاطر نشان کرد: در طول بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ۴۰ انتخابات با شکوه در کشور برگزار شده است.

اسلامی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مشارکت آحاد جامعه، انتخابات در کشور با وجود همه مشکلات نظیر جنگ تحمیلی دشمن و تحریم‌های ظالمانه، در موعد مقرر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲، دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برگزار خواهد شد؛ گفت: طبیعی است که برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دو انتخابات نیازمند حمایت‌های مادی، پشتیبانی و لجستیکی است.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور، تاکید کرد: در این راستا انتظار داریم مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب کامل بودجه انتخابات و همچنین تخصیص آن توسط دولت در ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مساعدت کند.

اسلامی با تقدیر از پیگیری رئیس کمیسیون امور داخلی شوراها در تصویب بودجه انتخابات گفت: اعضای کمیسیون امور داخلی شوراها به عنوان طرف اصلی موضوع انتخابات در مجلس، نسبت به بودجه انتخابات و تصویب کامل آن اهتمام دارند.

وی یادآور شد: طی نشست مشترک با مجریان و عوامل انتخابات ۳۱ استانداری‌های کشور، این نتیجه حاصل شد که یکی از آسیب‌های موجود در حوزه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، فقدان امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری انتخابات است.

اسلامی با مهم شمردن ضرورت تقویت نیازهای لجستیکی و فنی فرمانداری ها برای برگزاری موفق انتخابات، گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور با همکاری سایر دستگاه های ذی‌ربط با تمام ظرفیت به دنبال تجهیز امکانات و آموزش نیروی انسانی در حوزه فرمانداری‌ها است.

موضوع افزایش حق الزحمه مجریان انتخابات از دیگر محورهای مورد اشاره مدیرکل دفتر امور انتخابات بود که اظهار کرد: در انتخابات بیش از ۷۵۰ هزار نفر به صورت شبانه روزی در فرآیند اجرای برگزاری انتخابات  مشارکت دارند که باید در زمینه حق الزحمه آنها اقدام مناسبی در برآورد بودجه ۱۴۰۲ انجام گیرد.

اسلامی افزود: ستاد انتخابات با نظر مساعد وزیر کشور این مساله را هم پیگیری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله انتخابات انتظار می رود همه دستگاه‌های ذی ربط با نگاه حمایتی و مشارکتی به شکل‌گیری زمینه‌های برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات در کشور کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز