خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

اصلاح قانون احزاب در دست بررسی است / یارانه احزاب در بودجه امسال قرار ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۸۹

درباره مسئله یارانه احزاب نظرات مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقد هستند که احزاب برای ادامه فعالیت نیازمند منبع درآمدی هستند و عده‌ای نیز می‌گویند دادن یارانه به احزاب موجب وابستگی به دولت می‌شود و استقلال آن‌ها را از بین می‌برد و دیگر نمی‌توانند در مقام نقد و نظارت کارشان را به خوبی انجام دهند.

قائم مقام وزیر کشور، در پاسخ به اینکه آیا وزارت کشور در تغییر و اصلاح قانون احزاب اقدامی در دست دارد، گفت: ما از ابتدای شروع به کار دوره جدید وزارت کشور تعدادی کار اساسی تعریف کردیم که اصلاح قانون تقسیمات کشوری و قانون احزاب از جمله آنهاست. اصلاح قانون احزاب در حال طی کردن مراحل کار‌شناسی خود در معاونت سیاسی است و به زودی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور در این رابطه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه مراسم دیدار وزیر کشور با نمایندگان احزاب در جمع خبرنگاران در خصوص یارانه احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: درباره مسئله یارانه احزاب نظرات مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقد هستند که احزاب برای ادامه فعالیت نیازمند منبع درآمدی هستند و عده‌ای نیز می‌گویند دادن یارانه به احزاب موجب وابستگی به دولت می‌شود و استقلال آن‌ها را از بین می‌برد و دیگر نمی‌توانند در مقام نقد و نظارت کارشان را به خوبی انجام دهند.
قائم مقام وزیرکشور ادامه داد: در رابطه با یارانه احزاب نمی‌توان عجولانه تصمیم گرفت و نیازمند یک کار کار‌شناسی در این رابطه هستیم و ما نیز این مسئله را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه احزاب در بودجه امسال مدنظر قرار گرفته است، گفت: مسئله یارانه احزاب در بودجه امسال مدنظر قرار نگرفته است.
امیری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه تصمیم وزارت کشور در رابطه با خانه احزاب چیست، اظهار داشت: در وجود و ضرورت خانه احزاب شکی وجود ندارد و معتقد هستیم که وزارت کشور باید از حقوق صنفی احزاب دفاع کند که یکی از این حقوق، تسهیل تشکیل خانه احزاب است و وزارت کشور نیز آمادگی لازم برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات این نهاد را دارد و همه احزاب نیز در این رابطه فعال باشند.
قائم مقام وزیر کشور، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، در رابطه با اینکه آیا وزارت کشور در تغییر و اصلاح قانون احزاب اقدامی در دست دارد، گفت: ما از ابتدای شروع به کار دوره جدید وزارت کشور تعدادی کار اساسی تعریف کردیم که اصلاح قانون تقسیمات کشوری و قانون احزاب از جمله آنهاست. اصلاح قانون احزاب در حال طی کردن مراحل کار‌شناسی خود در معاونت سیاسی است و به زودی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور در این رابطه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این جلسه نیز نمایندگان احزاب درخواست داشتند تا آن‌ها نظراتشان را به پیش نویس اصلاح قانون احزاب بیان کنند که این پیش نویس به زودی در سایت وزارت کشور قرار می‌گیرد و آن‌ها نیز باید در ظرف یک زمان مشخص نظراتشان را بیان کنند و ما نیز حتما به این نظرات در جمع‌بندی نهایی اهمیت می‌دهیم.
امیری در پاسخ به این سوال که وزارت کشور برای کوتاه کردن دست نهادهای غیرمسئول در دخالت در امور احزاب و برداشته شدن جو امنیتی چه اقداماتی را انجام داده است، خاطرنشان کرد: در کشور نهادهای مختلف وجود دارد که هر نهاد باید کار خود را انجام دهد. در این رابطه نیز وزارت کشور قصد ندارد کاری خارج از قانون و مبتنی بر سلیقه انجام بدهد، بلکه می‌خواهیم مدیریت سیاسی داشته باشیم و بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های حزبی و سیاسی را فراهم کنیم.
قائم مقام وزیر کشور در خصوص احضار وزیر کشور به مجلس در خصوص ماجرای سفر هیئت اروپایی به تهران گفت: ما حق نمایندگان در سوال، تذکر و استیضاح را محفوظ می‌دانیم و نظارت قوه مقننه بر دولت یک حق معین و مشخص است، اما گاهی سوالات در حوزه مسئولیت وزیر نیست و در رابطه با این سوال نیز سوال مربوط به وزیر کشور نیست اما اگر این نماینده اصرار به سوال دارد وزیر کشور برای پاسخگویی در مجلس حاضر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز