خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد نماینده سروستان؛

وزارت نفت مکلف به واریز ماهانه ۵۰۰ تومان عوارض هدر رفت گاز فلر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۱۶

نمایندگان در مجلس وزارت نفت را مکلف کردند به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل(فلر) معادل ۵۰۰ تومان عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به صورت ماهانه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با اصلاح بند الحاقی 1 به پیشنهاد عبدالعلی رحیمی مظفری موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 1 اصلاح شده؛ وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط خود اقدامات زیر را به عمل آورد:

1- به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل(فلر) ناشی از فعالیت کلیه واحدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه، از جمله گازهای همراه نفت و گاز مشعل واحدهای پالایش و فرآوری گاز، معادل پنج هزار (5.000) ریال عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به صورت ماهانه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

2- نسبت به کاهش تلفات شبکه و گازهای محاسبه نشده در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر چهار درصد (4%) از گاز تزریقی به خطوط انتقال اقدام و به ازای هر مترمکعب هدررفت گاز طبیعی در شبکه سراسری بیش از حد مجاز فوق الذکر، عوارضی به میزان پانصد ریال( ۵۰۰) ریال از منابع داخلی خود به صورت ماهانه به حساب خزانه داری کل پرداخت کند.

آیین نامه اجرایی این حکم ظرف مدت 2 ماه با پیشنهاد وزارت نفت به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز