خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان:

شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۳۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در راستای توجه به نوآوری و فناوری راه‌اندازی شهرک مهارتی مشاغل آینده توسط فنی و حرفه‌ای قزوین پشنهاد شده که در آن مهارت‌هایی که در آینده و در قالب مشاغل جدید نیاز می‌شود، آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید محمود عرب در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، گفت: در سال جاری بیش از 2 میلیون و 913 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در استان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: در حوزه آموزش در محیط واقعی کار، واحدهای صنفی و صنعتی می‌توانند با آموزش 15 نفر از معافیت‌هایی که در این حوزه درنظر گرفته شده استفاده کنند.

وی عنوان کرد: مرکز تخصصی کارآفرینی و مشاوره شغلی در مرکز شهرستان البرز راه‌اندازی شده و افراد را در حوزه بازار کار و هدایت شغلی راهنمایی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: طرح "کهاد" هم برای مهارت افزایی دانشجویان شکل گرفته و 540 نفر ساعت آموزش مهارتی انجام شده و با شرکت در این دوره‌ها امکان پاس کردن واحدهای درسی برای دانشجویان وجود دارد.

وی عنوان کرد: در دهه فجر 44 آموزشگاه آزاد مهارتی افتتاح شد که این بخش خصوصی می‌تواند در کنار بخش دولتی به مهارت افزایی کمک کند.

عرب بیان کرد: برای حفظ و احیای مشاغل قدیمی تاکنون 100 نفر از افراد دارای مهارت در روستاها شناسایی شده‌اند و از توانمندی آن‌ها در آموزش استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک تولید محتوا که از مصوبات رئیس جمهور است در پرورش افراد توانمند و ماهر در قالب آموزش مجازی کمک می‌کند، همچنین برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مهارت‌های مجازی به دنبال راه‌اندازی دپارتمان آموزش‌های مجازی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: ارتقای مهارت کارگران ساختمانی یکی از مواردی است که در حال انجام است.

عرب گفت: در حوزه آموزش‌های مهارتی انرژی‌های تجدید پذیر 900 نفر در یکی از مراکز قزوین آموزش دیده‌اند و برای فعالیت آموزشی برای متقاضیان به دنبال ایجاد یک نیروگاه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز