خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد؛

ضرورت شناسایی نیازهای مهارتی در شورای مهارت قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۵۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: لازم است نیازهای مهارتی برای ورود به بازار کار استان در شورای مهارت استان شناسایی شده و آموزش‌ها در این راستا مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام سید محمود عرب در نشست شوری عالی مهارت استان گفت: با توجه به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای از نظر منابع انسانی و تجهیزات محدودیت دارد؛ لازم است امکانات سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای مهارت آموزی نیروها متناسب با نیاز بازار کار به کار گرفته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: مهارت و توانایی از مواردی است که در کسب و کار تاثیرگذار است و در منابع دینی هم مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین برای اجرایی شدن شعار سال هم در کنار دانش به مهارت نیاز داریم.

وی عنوان کرد:  مهارت بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان علم یک حلقه واسط است و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت‌های قانونی و نقش شورای مهارت در ارتقای سطح مهارت و فرصت‌های شغلی نقش آفرین است.

مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: در سایه شورای مهارت باید نیازهای مهارتی استان قزوین را با دقت شناسایی کنیم تا آموزش های خود را مبتنی بر نیاز بازار به جامعه ارایه کنیم.

وی  ادامه داد: تغییرات حوزه‌های فناوری باعث می‌شود در آینده بخشی از کسب و کارا از بین برود، از این رو راه اندازی شهرک مشاغل آینده با کمک دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تا کارآموزان متناسب با نیازهای روز و یانده آموزش ببینند.

عرب گفت: از ظرفیت خیرین و همچنین آموزش و پروش می‌توان برای ارتقای سطح مهارت افراد و مهارت آموزی قدم برداشت و در همین راستا عضویت آموزش فنی و حرفه‌ای در شورای آموزش و پرورش استان می‌تواد کمک کننده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز