خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان خبرداد؛

اعلام وضعیت بحرانی خون در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۸۷

مدیرکل انتقال خون استان فارس از کاهش شدید خون و ایجاد مشکل برای بیماران در مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید اکبرزاده با بیان اینکه وضعیت ذخایر خون فوق بحرانی است، گفت: چشمان نیازمندان به خون منتظر حضور نوع دوستانه شما است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس ادامه داد: هم استانی‌های ارجمند و فهیم با توجه به سرمای زمستان و کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مراکز انتقال خون استان فارس، ذخائر خونی این سازمان کاهش شدید داشته و از تمام همشهریان که همیشه یاریگر نیازمندان به خون در مراکز درمانی بوده، دعوت می‌شود با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در سرتاسر استان فارس مراجعه و ما را در تأمین این مایع حیات بخش کمک کنند.

اکبرزاده اعلام کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به پایگاه سیدالشهدا در شهرک استقلال مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند گفت: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.

اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز